Farmáři se usazují v kamenných obchodech

Síť nyní budují i pomocí franšízových licencí. Plánují, že během příštích tří let dosáhne Náš grunt až padesátky prodejen. S konceptem teď expandují i na Slovensko. Sortiment se soustředí hlavně na mléčné výrobky, maso a uzeniny, pečivo, koření a některé druhy trvanlivých potravin.
Při výběru nové provozovny posuzujeme kupní sílu města a lokalitu, kde se pohybuje naše cílová skupina. Pečlivě postupujeme i při výběru regionálních dodavatelů,“ tvrdí jednatel Málek. Ne vždy ale jde o lokální firmy. Na pražský trh například dodává mléčné výrobky mlékárna Lacrum ve Velkém Meziříčí. Drtivou většinu dodavatelů každopádně tvoří menší a střední tuzemské firmy.
Síť Náš grunt plánuje, že během příštích tří let dosáhne až padesátky prodejen. Se svým konceptem právě expanduje na Slovensko.
Viditelné označení původu výrobků je předností i další vznikající sítě obchodů Sklizeno. Ta zvolila větší formát samoobsluh. Rovněž česká firma Profor, která s konceptem přišla, má zatím jednu vlastní prodejnu v Brně a po dvou franšízových v Praze a rovněž v moravské metropoli. Druhý pražský obchod se připravuje. Majitel značky David Kukla zdůrazňuje, že nejde o úzce vymezený obchod se zdravou výživou, ale o prodejnu k rodinnému nákupu. I zde jasně převládají tuzemští dodavatelé, třeba koření ale Sklizeno nabízí od rakouské firmy.
Jiří Sedláček: Farmářských trhů je moc, ale ne těch kvalitních
Třetí kamennou prodejnou s ambicí růst je Statkářův dvůr z Hradce Králové. Ten nabízí také rozvoz sezonní zeleniny a ovoce v takzvaných farmářských bedýnkách.