Jednička českého byznysu se slevami Slevomat je údajně na prodej

Nejrychleji rostoucím segmentem slevového trhu jsou dovolené. (ilustrační foto)

Nejrychleji rostoucím segmentem slevového trhu jsou dovolené. (ilustrační foto) Zdroj: Slevomat.cz

Podle zdrojů Mergermarketu je jednička tuzemského slevového trhu Slevomat.cz na prodej.
Nikdo z majitelů Slevomatu informaci o prodeji nekomentoval. (ilustrační foto)
Ředitelka Slevomatu Marie Chytilová
Zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr
5
Fotogalerie

Majitelé největšího českého slevového portálu, kterými jsou dosud investorské skupiny Miton, Enern i původní zakladatel Tomáš Čupr, drží své podíly zatím pět let.

Český trh slevových portálů  možná čeká významná vlastnická rošáda. Dva zdroje blízké společnosti a další dva z bankovního sektoru potvrdily Mergermarketu, že server Slevomat je na prodej.

Na transakci má dohlížet poradenská společnost Corpin. Její partner Jiří Hák informaci nekomentoval. Sdílnější nebyli ani spolumajitel Mitonu Ondřej Raška. “O Slevomat je mezi investory zájem celou dobu, co ho vlastníme,” uvedl. Podle informací deníku E15 předloni kroužil kolem Slevomatu například mediální dům Mafra.

Hodnota transakce se podle zdrojů Mergermarketu může pohybovat mezi 20 miliony a 50 miliony eur, záležet bude na výši prodaného podílu. Samotní majitelé webu si Slevomat cení na šedesát až sto milionů eur.

Podíly ve Slevomatu zatím drží investiční skupiny In-Bridge a Miton, dalším akcionářem je skupina Enern bankéře Petra Šmídy a investora Pavla Muchy. Jako venture investor je v Enernu angažován také podnikatel Tomáš Čupr, který Slevomat před lety založil. Časový horizont prodeje zatím není znám.

Denní návštěvnost portálu se pohybuje mezi 200 až 300 tisíci lidí, tržby firmy v roce 2015 dosáhly 362 milionů korun, zisk činil 35 milionů. Loňské neauditované tržby Slevomatu vyskočily na 465 milionů korun. Hodnota prodaných kupónů se pohybovala kolem dvou miliard. 

To, že se na tuzemském slevovém trhu rozhlížejí noví investoři, potvrzuje i dvojka na trhu, společnost Pepa.cz. "Mohu potvrdit, že za poslední měsíce jsme řešili minimálně dvě nabídky investorů, které by dávaly vzhledem k našemu budoucímu směřování smysl. Věříme ale našemu hlavnímu produktu - domácímu cestování - natolik, že nemáme zásadní důvod k přijetí investora. I s přihlédnutím k naší dlouhodobé finanční stabilitě, která nám umožní další investice do vlastního rozvoje," uvedl Petr Sýkora, výkonný ředitel Pepa.cz. "Případný prodej Slevomatu velkým hráčům z bývalého slevového trhu, kam řadíme i Pepu, paradoxně ale pomůže a otevře nové příležitosti pro jejich rozvoj," dodal.

Slevomat nedávno oznámil změnu strategie. Výprodejové zboží chce nahradit dražšími věcmi. Prodává už například auta nebo dokonce domy. Nejsilnější růst ale vykázal podobně jako konkurenční Pepa.cz v prodeji dovolených.