Miliardář Rattaj: Koupili jsme všechny hudební hvězdy, které na trhu byly | E15.cz

Miliardář Rattaj: Koupili jsme všechny hudební hvězdy, které na trhu byly

Daniel Novák

Zatímco v zimě je miliardář Igor Rattaj k vidění na lyžích ve Špindlerově Mlýně nebo v Tatrách, aktuálně ho nejvíce zaměstnává příprava velkého hudebního festivalu Aerodrome. „Chybí tu festival evropského formátu,“ říká byznysmen, který je současně jedním z producentů aktuálně natáčeného filmu o brněnské Vile Tugendhat a občas si zaskočí zahrát na divadelní jeviště nebo menší roli ve filmu.

E15: Jak jste se dostal k hudebním festivalům?

To byla náhoda. Rád na ně chodím. Shodou okolností jsme začali dělat něco kolem technického zabezpečení festivalů a dalších akcí. Postupně jsem zjistil, že se tam pro byznys otvírá velká příležitost. Není moc hráčů, kteří to dělají jako podnikatelskou aktivitu.

E15: Budete kolem festivalů psát nový konsolidační příběh?

Takové už ve světě existují. Je tu velká nadnárodní skupina Live Nation, která velmi aktivně působí i v České republice. Je tu skupina kolem maďarského obřího festivalu Sziget, která pořádá ještě několik dalších akcí. Je to tedy výzva. Snažit se růst v této sféře tak, abychom si mohli dovolit i větší akce evropského a světového rozměru. Nepůjde však jen o festivaly. Uvidíme, jaké budou naše letošní výsledky Aerodromu, a podle toho bychom vytvořili novou zábavní skupinu, která by se této sféře věnovala cíleně po celý rok. V případě festivalové techniky se nám minulý rok již podařilo koupit jednu firmu ve Švédsku. Ve střední Evropě tedy tento byznys ještě vůbec zkonsolidovaný není. 

E15: Takže jdete po úsporách z rozsahu?

Stejné to bylo s lyžováním. Můžete mít jedno středisko s dvěma vleky, ale nemáte na to, abyste zaplatili marketing a všechno okolo. Je to z ruky do úst. Je to stejné jako s malým festivalem. Co vyberete, požerou náklady, a stejně ještě skončíte s dluhy. Když to ale začnete dělat fakt ve velkém, masivně a s patřičným kapitálem, může to mít i byznysový efekt.

Nejbohatší Češi a Slováci: projděte si unikátní žebříček E15

E15: Neodradí návštěvníky Aerodromu vyšší ceny?

Vstupné je o něco dražší, ale musíte si uvědomit, že obsazení má evropskou úroveň. Koupili jsme všechny kapely a interprety, co byli na trhu. Za stejný obsah dáte v Německu ještě o třicet procent více. Takže myslím, že poměr ceny a obsahu je super. 

E15: Lze na festivalech vydělat?

Z dlouhodobého hlediska ano. Musíte však mít skupinu, která nedělá jen jeden festival, ale pořádá jich víc. Napříč různými žánry pro různou skladbu lidí, možná i v různých zemích. Tehdy máte úplně jinou sílu. Objednáváte hvězdy za zcela jiných podmínek, což je největší náklad. Například festivalová skupina Sziget v Maďarsku vyrostla až do takového rozměru, že do ní vstoupily finanční fondy z Londýna.

E15: Čeho chcete v této branži dosáhnout?

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu E15
Roční předplatnéod 1899 Kč

Roční rozšířené předplatné E15 Premium + Zlatá investiční mince Český lev 2018

Získáte roční printové předplatné magazínů E15 Premium (8 ks), zaměřené na témata z oblasti ekonomiky a byznysu. Více o magazínech E15 Premium zde.
Získáte zlatou 1/25 oz investiční minci Český lev 2018 standard. Mince Vám bude doručena poštou během ledna 2019. Nabídka platí pro 50 nejrychlejších nových předplatitelů.
Čtvrtletní předplatné499 Kč
Ušetříte 98 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
Měsíční předplatné99 Kč
Cena 99 Kč platí pro první měsíc pro nové předplatitele. Další následující měsíc stojí 199 Kč.
Objednat
Firemní předplatné
Roční licence pro firmy a instituce objednávejte zde

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud