Móda dobývá Václavské náměstí

Van Graaf

Van Graaf Zdroj: ctk

Hlavní pražská nákupní tepna dostává po dvou desetiletích stálejší podobu. Díky mezinárodním řetězcům, které zakotvily na Václavském náměstí své vlajkové lodě, tam končí dosud častá obměna obchodů. Přes realitními firmami deklarované vysoké nájemné v řádu tisíců korun za metr čtvereční se však v lokalitě usídlují hlavně módní značky nižší až střední cenové hladiny.

V dolní části náměstí otevřela v létě svoji největší dvoupodlažní prodejnu polská společnost LPP s oděvními značkami Reserved a Mohito. Podobně se loni v sousedství usídlila se svým vlajkovým obchodem slovenská levná móda pro mladé Gate.

V centru se postupně zabydlela firma Calpra zastupující italskou trojici značek prádla, plavek a punčoch Intimissimi, Tezenis a Calzedonia. Své prostory rozšiřuje v horní části Václavského náměstí další řetězec pro mladé Jannis. Úplným nováčkem je zde italská značka cenově dostupných kabelek Carpisa.

Až šest tisíc metrů čtverečních maloobchodních prostor přibude koncem roku v rekonstruované budově Diamant. Právě nedostatek kvalitních, moderně vybavených prostor býval v minulých letech hlavním důvodem, proč velké zahraniční řetězce mířily nejdřív do nákupních center mimo střed metropole. Jednou z mála výjimek byl obchodní dům Marks & Spencer, který v bývalé budově Melantrichu sídlí už od roku 2004.

Nejdražší lokalita v zemích Visegrádské čtyřky? Václavské náměstí a Na Příkopě v Praze

Luxusnější zboží se až na obchodní dům Van Graaf, otevřený v roce 2010, na prestižní adrese ve větší míře zatím neprosadilo. A to ani v ulici Na Příkopě, kde stále dominují obchody střední cenové hladiny. Už několik let hledá nájemce mezi provozovateli věhlasných obchodních domů developer Lordship, který slibuje módní dům v rekonstruované budově bývalé ČSOB.

Skutečně luxusní značky se kvůli limitované poptávce zatím shlukují jen na Starém Městě, a to hlavně v tradiční Pařížské ulici.