V dolní části náměstí otevřela v létě svoji největší dvoupodlažní prodejnu polská společnost LPP s oděvními značkami Reserved a Mohito. Podobně se loni v sousedství usídlila se svým vlajkovým obchodem slovenská levná móda pro mladé Gate.
V centru se postupně zabydlela firma Calpra zastupující italskou trojici značek prádla, plavek a punčoch Intimissimi, Tezenis a Calzedonia. Své prostory rozšiřuje v horní části Václavského náměstí další řetězec pro mladé Jannis. Úplným nováčkem je zde italská značka cenově dostupných kabelek Carpisa.
Až šest tisíc metrů čtverečních maloobchodních prostor přibude koncem roku v rekonstruované budově Diamant. Právě nedostatek kvalitních, moderně vybavených prostor býval v minulých letech hlavním důvodem, proč velké zahraniční řetězce mířily nejdřív do nákupních center mimo střed metropole. Jednou z mála výjimek byl obchodní dům Marks & Spencer, který v bývalé budově Melantrichu sídlí už od roku 2004.
Nejdražší lokalita v zemích Visegrádské čtyřky? Václavské náměstí a Na Příkopě v Praze
Luxusnější zboží se až na obchodní dům Van Graaf, otevřený v roce 2010, na prestižní adrese ve větší míře zatím neprosadilo. A to ani v ulici Na Příkopě, kde stále dominují obchody střední cenové hladiny. Už několik let hledá nájemce mezi provozovateli věhlasných obchodních domů developer Lordship, který slibuje módní dům v rekonstruované budově bývalé ČSOB.
Skutečně luxusní značky se kvůli limitované poptávce zatím shlukují jen na Starém Městě, a to hlavně v tradiční Pařížské ulici.