Móda „od Číňanů“? Bude to luxus | E15.cz

Móda „od Číňanů“? Bude to luxus

Bosideng
Bosideng
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Tereza Zavadilová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Nekonečná finanční krize pořádně otřásá dosavadními „jistotami“. Na pole módy, okupované tradičně evropskými značkami, vyrážejí Číňané. Bojištěm je zatím Británie.

Na londýnské Bond Street si minulý týden otevřel reprezentační obchod čínský výrobce módy Bosideng. Za obchod na prestižním West Endu zaplatil podle CNBC asi 35 milionů liber. Je to největší investice v tomto sektoru, která následuje po šesti akvizicích – podle Guardianu už Číňané koupili například značky Thames Water, Weetabix a krejčovství ze Savile Row Gieves & Hawkes. Do Evropy má čínská módní značka Eve proniknout příští rok a má ambici stát se „čínským Alexandrem McQueenem“.

Bosideng je v Číně známou značkou s šestnáctiletou tradicí a 11 tisíci obchody. Na evropském trhu má však jiné plány. Nechce tu být masovým prodejcem teplých kabátů jako v Číně, ale hodlá se posunout nahoru a konkurovat značkám jako Hugo Boss či Marc Jacobs. Čínská móda má velké ambice – Xia Hua z Eve uvedl, že cílem dosavadní snahy je nahradit cedulku „vyrobeno v Číně“ nápisem „designováno v Číně“.

Bosideng paradoxně ani není moc čínský – v Číně se šije jen deset procent produkce, část se vyrábí v Itálii – na rozdíl od řady evropských i prestižních značek, které téměř výhradně šijí na asijském trhu. Chce se odlišovat exkluzivitou a nižší cenou, než má třeba Ermenegildo Zegna – od každého modelu se bude šít jen 50 kusů. Šéf britského zastoupení Bosideng Wayne Zhu uvedl, že kolekce budou mít nádech „východu, který se potkává se západem“ a móda je výsledkem spojení módy EU s čínskou. Obchod na první pohled nepůsobí čínsky, pracovali na něm přední britští designéři.

Sombrera „Made in China“

Ben Chan: I v Evropě se bude čím dál častěji obchodovat v čínské měně

Podle CNBC krok Bosidengu ilustruje změnu, jež se odehrává na retailovém trhu: zatímco evropské značky jako či Zara se zoufale snaží etablovat na čínském trhu, tamní výrobci táhnou za hranice Asie.

Investoři z rozvojových zemí celkově nakupují na Západě stále více. Ceny klesají a na kontinentě došly peníze. Potvrzuje se varování banky Merill Lynch: přijde velká geopolitická změna a větší roli ve světě získají na úkor Západu rozvojové trhy.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.