Rohlik.cz se poprvé dostal do zisku. Počet zákazníků se meziročně zdvojnásobil

rohlik.cz

rohlik.cz Zdroj: archiv

Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz se letos v prvním čtvrtletí poprvé po téměř čtyřech letech existence dostal do zisku. Letos Rohlik.cz očekává tržby 2,5 miliardy korun, příští rok je chce zdvojnásobit.

„Rohlik.cz se dostal do zisku (EBITDA, tedy před započtením úroků, daní a odpisů) již v prvním kvartále roku 2018. Očekáváme další růst,“ uvedl zakladatel společnosti Tomáš Čupr. Počet zákazníků e-shopu se podle Čupra za poslední rok téměř zdvojnásobil, jejich počet ale neuvedl.

Za poslední rok Rohlik.cz rozšířil nabídku čerstvého masa a ryb, farmářských potravin a vína. „Za velmi úspěšné považujeme také zařazení potravin od Marks & Spencer do naší nabídky. Během posledního roku jsme kvůli velké poptávce našich zákazníků rozšířili nabídku na 650 produktů od této britské značky,“ řekl šéf e-shopu.

Firma také pracuje na vlastní privátní značce. Letos pod ní začala prodávat šunky, jogurty a česká hotová jídla. V blízké době přibudou vejce z volného výběhu, oříšky a další položky.

E-shop také zvažuje rozšířit podnikání za hranice. „V současné době analyzujeme další trhy mimo Českou republiku. Kromě Prahy a Brna a okolí jsme nedávno navýšili kapacitu rozvozů v regionálních městech: Plzeň, Liberec, Hradec Králové. Také jsme začali nově rozvážet do chatových v Posázaví, okolí Karlštejna, na Mělnicku a na Slapech,“ dodal Čupr.

Čupr letos navýšil podíl v Rohlik.cz na 59,82 procenta. Většinový podíl získal koncem loňského roku. Mezi dalšími akcionáři jsou MITON, M&P Investiční či podnikatel Petr Borkovec.

Rohlik.cz patří spolu se službou Potraviny On-line a Košík.cz k největším prodejcům potravin na internetu. Potraviny on-line řetězce Tesco dosáhly ve finančním roce 2016/2017 tržeb zhruba 1,3 miliardy korun. Dále na trhu působí Freshbedynky.cz‎, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i Globus.

Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, uvedla společnost GfK. Ve většině zemí EU se tento podíl pohybuje mezi jedním a dvěma procenty, například v Německu se on-line prodá 1,2 procenta potravin a ve Španělsku 1,7 procenta. V Británii dosahuje podíl potravin prodaných přes internet 6,9 procenta a ve Francii 5,3 procenta.