Rohlík.cz začíná s rozvozem léků | E15.cz

Rohlík.cz začíná s rozvozem léků

Rohlík.cz začíná s rozvozem léků
Internetový investor Tomáš Čupr
• 
ZDROJ: Anna Vacková

Jiří Liebreich

Prodejce potravin přes internet Rohlík.cz zařadil do své nabídky nově i volně prodejné léky. Začal totiž spolupracovat s provozovatelem lékaren Benu. V Česku jde o vůbec první formu podobné spolupráce, kdy internetový prodejce rozváží léčiva partnerské společnosti.

Firmy avizují, že léky dokážou k zákazníkovi dostat do dvou hodin od okamžiku objednání zboží. V lékárenském e-shopu se nyní nachází zhruba 1100 nejprodávanějších položek lékáren, sortiment se má prý ale rozrůst na tři tisíce různých léků v horizontu několika měsíců.

“Jde zejména o léky na akutní potíže, jako jsou nachlazení, rýma, chřipka, bolest krku či alergie, které potřebují pacienti řešit hned,” uvedly firmy ve společném prohlášení. Od prodeje léků si Rohlík.cz slibuje navýšení tržeb o 150 milionů korun ročně, přičemž každý pátý nákup má obsahovat léky.

„Je to sortiment BENU, do cenové politiky nemůžeme příliš mluvit. Zboží ale máme levněji, než kdybychom přišli k pultu a koupili ho. Nejdeme zákazníka podojit,“ řekl E15 Tomáš Čupr, zakladatel Rohlík.cz. Největší investicí do zahájení projektu byl prý čas a zhruba jeden milion korun, který šel na výstavbu nové lékárny.

„Dobrá lékárna udělá jednotky milionů obratu. Když se dostaneme na úroveň dobré lékárny, bude to ziskový projekt. Měli bychom se dostat k vysokým desítkám milionů. Věřím, že tato marže je pak už zajímavá,“ doplnil Čupr, podle kterého je kombinace služeb supermarketu a lékárny evropským unikátem.

Rohlík.cz. vedle své primární nabídky potravin prodává také potřeby pro domácnost a drogistické zboží.

Společnost Benu, která má v Evropě vůbec nejširší síť lékáren, zároveň otevřela novou lékárnu v pražské Liboci. Nachází se vedle největšího skladu Rohlíku.cz.

Rohlík můžeme klidně prodat hned, říká o svém největším byznysu Tomáš Čupr

Konkurenční Košík.cz nabízí více než tisíc produktů obchodů Delmart a Wine Food. Oba obchody můžou využívat logistiku i infrastrukturu e-shopu. "Pro prodejce potravin, kteří chtějí ve velkém prodávat on-line, je problém postavit e-shop s odpovídajícím rozvozem. Potraviny vyžadují specifické zacházení, odpovídající skladové prostory, kvalitní vozy s několika teplotními zónami. To vše jsme schopni nabídnout za naprosto férových podmínek, aby spolupráce fungovala pro obě strany," uvedl ředitel Košík.cz Tomáš Jeřábek.

Prodej potravin přes internet je pro obchodníky logisticky náročný, proto k němu většina obchodních řetězců zatím nepřistoupila. Například Lidl prodává on-line pouze spotřební zboží.

Z velkých řetězců má e-shop pouze Tesco, které od září rozšířilo rozvoz do Ostravy. Dále na trhu působí mj. Freshbedynky.cz‎, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další.

Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, uvedla společnost GfK.

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!