Šicí stroje jdou stále na odbyt. Prodej jiného zboží v e-shopech ale čeká propad | E15.cz

Vše o netradičních investicích

Vše o netradičních investicích Vstoupit do speciálu

Šicí stroje nebo potraviny půjdou stále na odbyt. Problémy ale můžou mít e-shopy s jiným zbožím

Michal Nosek

Michal Nosek

Internetové obchody s potravinami stále nestíhají dodávat, online prodejci ostatního zboží ale začínají pociťovat dopady aktuálních opatření. Jen začátkem týdne se prodeje některých druhů zboží propadly až o polovinu. „Online prodej zboží může v příštích dnech a týdnech s výjimkou potravin a drogerie klesnout průměrně až o čtyřicet procent,“ říká David Vurma ze společnosti Acomware, která se zabývá analýzou internetového trhu.

Ze zboží, které je v internetových obchodech dostupné, se kromě potravin a drogerie stále těší zájmu zákazníků také šicí stroje. „Jen za úterý se prodalo desetkrát více šicích strojů než za celý minulý týden. Prostřednictvím programu Mall Partner jsme je začali prodávat před měsícem a půl a prodeje byly po celou dobu stabilní. S tím, jak si lidé v důsledku nastalé situace začali ve velkém podomácku šít roušky, zájem náhle vystřelil o stovky procent,“ popisuje Roman Brzuska, majitel obchodu Šicí technika Brother, který se prodeji šicích strojů věnuje dlouhá léta.

Dokonce vyprodané šicí stroje hlásí e-shop Alza.cz. Ten uvedl, že nové šicí stroje bude mít znovu k dispozici v pátek ráno. Poptávka po tomto typu zboží podle mluvčí Alza.cz Patricie Šedivé vzrostla zhruba o 127 procent. Enormní zájem o šicí stroje hlásí také internetový obchod Mall.cz, který již naskladňuje zhruba tisíc kusů.

Poptávka po šicích strojích podle nákupního rádce a srovnávače cen Heureka.cz v posledních dnech vzrostla o stovky procent. Výrazně probraná je nabídka šicích strojů například i v Datartu.

Restaurace hlásí milionové ztráty. Bojují o přežití

Podle odborníků na internetový trh však budoucnost nemusí být tak dobrá ani zde a hovoří o příchodu těžkých časů. V celkovém objemu totiž lidé omezují i nákupy on-line, protože se domácnosti spotřebním zbožím rychle zásobily.

„Nejvíce trpí internetoví prodejci zboží, pro které teď není využití. Jde například o sportovní potřeby, které se začátkem týdne propadly o více než 50 procent. Podobně klesly počty objednávek módy nebo třeba hraček,“ uvedl Vurma z Acomware.

Personál z hotelů a restaurací se hlásí na úřady práce, řemeslníci se snaží přizpůsobit

Po celý březen se podle něj mění chování zákazníků takřka ze dne na den. Zatímco začátkem měsíce se lidé zásobili potřebami pro děti či své domácí mazlíčky, o víkendu 14. a 15. března lehce vzrostl zájem o elektroniku, nábytek nebo vybavení do domácnosti.

„Někde zvýšený zájem doznívá ještě teď. Bude ale spíš krátkodobý. Češi kupují věci, které jim doma chybějí, typicky malé spotřebiče jako například kávovary. Nebo konzole či kutilské potřeby, kterými se zase zabaví,“ popisuje Vurma. Menší propady zaznamenávají také prodejci her a knih. Výhled do příštích týdnů není ani tak příliš optimistický. „E-shopům s výjimkou prodejců potravin a drogerie spadnou tržby v průměru o zhruba 35 až 40 procent,“ odhaduje Vurma.

Nejhledanější slovo na českém Google: PS5. Sony odhalovalo základ nového PlayStationu

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!