Supraphon se spojil s Bontonlandem v prodeji hudby přes internet
Hudební vydavatelství Supraphon a přední prodejce hudebních nosičů Bontonland budou spolu provozovat e-shop. Vytvořili kvůli tomu společnou firmu Supraphon Entertainment. O ní se dělí napůl.
Do společného podniku vložili obě firmy své dosavadní internetové obchody Bontonland.cz a Supraphonline.cz. Bontonland patří hudebnímu producentovi Leškovi Wronkovi. Supraphon ovládají podnikatelé Zdeněk Kozák a Miloš Petana.
„Vzhledem k dlouhodobé situaci na trhu s fyzickými nosiči spojení e-shopů ´pod jednu střechu´ má za cíl využít vzájemných synergií, snížit logistické náklady a posílit postavení na trhu,“ řekl Wronka. „Identity a domény obou e-shopů zůstanou zachovány beze změn,“ dodal marketingový zástupce Supraphonu David Landštof.
E-shop Supraphonu funguje od roku 2015. Nabízí nejen CD a DVD nosiče, ale i vinylové desky. Obchod nabízí za úplatu rovněž stahování hudby. Podobnou nabídku má též e-shop Bontonlandu.
Supraphon loni utržil 141 milionů korun. Z nich vytvořil čistý zisk téměř jedenáct milionů. Podobné výsledky měl Supraphon v roce 2017. Přes 31 procent příjmů Supraphonu loni tvořili digitální prodeje. Bontonland zveřejnil výsledky naposledy v roce 2015.
Kamenné obchody si bude Bontonland provozovat nadále sám. Některé obchody ale společnost zavřela. Týká se to provozovny v pražském Centru Černý Most a v Metropoli Zličín. Stejný osud potkal též prodejnu ve Zlíně.
„Tyto prodejny byly uzavřeny z různých důvodů. Nerentability, personálních problémů, nutnosti značných investic do renovace interiéru a podobně. Další prodejny fungují,“ doplnil Wronka.
Hlavní obchod Bontonlandu v Praze na Můstku zmenšil po rekonstrukci plochu a dělí se o provozovnu s prodejcem módy VaNa1. Jeho majitelem je rovněž Wronka se svou manželkou zpěvačkou Halinou Mlynkovou.
Celkové tržby hudební branže v Česku minulý rok vzrostly o osm procent na 902 milionů korun, vyplývá ze statistik Mezinárodní federace hudebního průmyslu. Digitální prodej již tvoří více než polovinu všech obchodů. Příjmy streamingových služeb typu Spotify nebo Apple Music loni v České republice meziročně vyskočily o 44 procent.