Lyft zklamal investory. Taxislužba se propadla do ještě hlubší ztráty, v zisk věří v příštím roce

Logo alternativní taxislužby Lyft.

Logo alternativní taxislužby Lyft. Zdroj: profimedia.cz

Počet aktivních řidičů Lyftu se v loňskémčtvrtém čtvrtletí zvýšil o 23 procent na 22,9 milionu.
Lyft sídlí stejně jako konkurenční Uber v San Francisku.
Počet aktivních řidičů Lyftu se v loňskémčtvrtém čtvrtletí zvýšil o 23 procent na 22,9 milionu.
4
Fotogalerie

Alternativní taxislužba Lyft v loňském roce více než zdvojnásobila svoji ztrátu na 2,6 miliardy dolarů, tedy necelých šedesát miliard korun. Společnost zároveň uvedla, že zisk očekává do čtvrtého čtvrtletí roku 2021. Lyft tímto výhledem zklamal investory, neboť je to o rok později, než uvedl konkurenční dopravce Uber. Akcie taxislužby kvůli tomu klesly ještě před oficiálním zahájení obchodování ve Spojených státech o necelých pět procent.

V samotném čtvrtém čtvrtletí loňského roku se ztráta společnosti Lyft prohloubila na 356 milionů dolarů. O rok dříve tato částka činila 348,9 milionu dolarů. „Lyft se jevil velice silně a sebevědomě, ale Uber je nyní díky své agresivnější strategii před ním,“ uvedl analytik společnosti DA Davidson Tom White pro agenturu Bloomberg.

Pozitivem pro Lyft je však alespoň to, že se společnosti podařilo v posledním kvartálu roku 2019 zvýšit výnosy o 68 procent na 3,26 miliardy dolarů a zvýšil se i počet jízd a aktivních řidičů, kteří uskutečnili nejméně jednu jízdu. Tyto údaje překonaly očekávání analytiků. V letošním roce očekává alternativní dopravce další růst výnosů.

Společnost Lyft vstoupila na burzu loni stejně jako její konkurent Uber. Obě společnosti sídlící v San Francisku však zvolily k ziskovosti rozdílnou cestu. Zatímco Lyft se soustředí na přepravu osob, Uber začal masivně investovat do expanze služeb dovozu jídla a rozvoje autonomních technologií. „Soustředíme se především na naše zákazníky a na inovaci našich stávajících produktů,“ uvedl ke strategii společnosti Lyft generální ředitel společnosti Logan Green.

Překážkou pro Lyft, Uber a další alternativní způsoby přepravy zůstávají regulační a právní překážky v celé řadě zemí, kde tyto společnosti působí. Uber je například častým terčem tradičních taxislužeb i v České republice.