Biatlonisté potvrdili očekávání sponzorů

Soukalová

Soukalová Zdroj: ctk

Čeští biatlonisté potvrdili očekávání, která do nich vkládali sponzoři i marketingoví experti. Po loňské úspěšné sezoně byl právě český biatlonový tým označován za marketingově nejslibnější zimní artikl, spolu s olympijskou vítězkou ve snowboardcrossu Evou Samkovou.

Tuzemský biatlon má za sebou nejúspěšnější sezonu v historii, která potvrdila trend vzestupu nastartovaného předloni. Podle šéfa Českého svazu biatlonu (ČSB) Jiřího Hamzy se však nedá příliš očekávat, že by odvětví zažilo takový příliv sponzorů jako loni. „Menší nárůst se asi očekávat dá, ale tak masivní to už být nemůže,“ řekl deníku E15 Hamza.

„Spíše budeme pokračovat se současnými partnery a zaměříme se na budoucí spolupráci,“ dodal předseda českého svazu. Už před sezonou Hamza uvedl, že bez ohledu na výsledky je rozpočet svazu naplněn na celý olympijský cyklus, tedy do roku 2018. To znamená, že jsou například vyprodány všechny reklamní plochy.

Rozpočet svazu se proti předchozím rokům navýšil pětinásobně, momentálně tak svaz může hospodařit s ročním rozpočtem kolem 50 milionů korun. Většina nových sponzorských smluv byla uzavřena na pětileté období, a tak ani případný výsledkový výpadek v následujících letech neohrozí přísun financí od sponzorů, který tvoří přibližně polovinu rozpočtu. Svaz chce k nebývalé porci prostředků přistupovat šetrně. Investovat chce především do budoucnosti biatlonu, tedy do mládeže a modernizace areálů.

biatlonbiatlon | isifa, E15

Finančně si nepolepšil jen svaz, ale také závodníci. Nejúspěšnější česká reprezentantka minulé sezony Veronika Vítková si díky výsledkům v jednotlivých závodech a konečnému čtvrtému místu ve světovém poháru vydělala na odměnách téměř 3,3 milionu korun.

V individuálních biatlonových závodech se finančně odměňuje pouze prvních deset míst. Za vítězství náleží závodníkovi 13 tisíc eur, desátý v pořadí bere tisíc eur. Další finanční odměna se vyplácí za konečné umístění a také za každý závod, v němž závodník nosí žlutý dres pro lídra světového poháru, nebo červený dres, jenž je určen vedoucímu v pořadí disciplíny.

Rozmach českého biatlonu se projevuje také na televizní sledovanosti. Podle dat, která zveřejnila stanice ČT Sport, vidělo letošní mistrovství světa v průměru 613 tisíc diváků, což je dvakrát více než vloni a dokonce čtyřikrát více než v předchozích sezonách, v nichž čeští závodníci nepatřili ke špičce.

 

Lukáš Bauer: Bůh nejsem, ale sebevědomí mi nechybí