„Neživíš, tak nepřepínej“ už neplatí. Češi přepínají

graf1

graf1

Český televizní divák vybírá televizní pořady hlavně přepínáním a hledáním toho, co ho zaujme. Podle přehledu pořadů v médiích se o sledovaném programu rozhoduje 60 procent dotázaných. Tištěný program v denících a časopisech vyhovuje spíš starší generaci, mladší radši hledají informace na internetu.

Způsob, jakým si vybíráme televizní pořady, na které se budeme dívat, se postupem času mění. Podle Výzkumu životního stylu, který pro Asociaci televizních organizací zajišťuje Mediaresearch, čím dál častěji televizní diváci vybírají pořady tak, že prostě přepínají kanály a hledají, co je zaujme (67procent respondentů), o něco méně pak vyhledávají přehledy televizních pořadů v médiích (60 procent).

graf1graf1

Deníky nebo časopisy si kvůli získání informací o tom, co budou v televizi dávat, prolistuje stále nižší počet dotázaných. Naopak internet v tomto hledisku nabírá na obrátkách, a to hlavně u mladé generace (15-34 let). Vyhledávání v přehledech pořadů v denících nebo časopisech je pak doménou lidí nad pětapadesát let. Zajímavým trendem českých domácností je i narůstající individualismus před TV obrazovkou – za poslední čtyři roky poklesla hodnota výběru pořadů podle toho, co sledují ostatní členové domácnosti, o 5 procent.

graf2graf2