Utažený opasek a jiné tragédie | E15.cz

Utažený opasek a jiné tragédie

Lady Gaga
Lady Gaga
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Daniel Deyl

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Je to krutý svět: nechtějí vám v něm přidat na platu, neinzerují v Super Bowlu, Lady Gaga považují za osobnost a brzy budete platit za smích...

Gambit Microsoftu

Největší světový výrobce softwaru řádně zamotal hlavu obchodníkům s internetovou reklamou. Jeho nejnovější prohlížeč Internet Explorer 10, součást operačního systému Windows 8, obsahuje funkci Do Not Track, jež znemožňuje nebo alespoň značně komplikuje zacílení online reklamy na jednotlivce. Vtip je v tom, že funkce je nastavena tak, že funguje automaticky, pokud nezvolíte jinak (tzv. systém opt-in). Microsoft tak podtrhl nohy usilí Aliance pro digitální reklamu, jež se zuby nehty snaží přesvědčit Kongres, aby nezakázal současný stav fungující jako opt-out. Když už svět musí bojovat s lidmi přes IT, alespoň se může těšit z toho, že ani oni mezi sebou se nedokážou dohodnout, vidí Scanner online sklenku zpola plnou.

Obchod z jiné planety

Lidé z BMW se rozhodli, že žádná krize neexistuje. Přišli s novou koncepcí kamenného obchodu, jež dává slovu přepych nový význam. První takový otevřel v Paříži a působí jako něco mezi Harrod‘s, luxusní kosmickou lodí a sedmihvězdičkovým hotelem. „Implementovali jsme koncept retailu budoucnosti,“ dodal na vysvětlenou šéf marketingu Ian Robertson. Obchod je v sousedství značkových obchodů Tag Heuer, Longchamp, Tiffany či Louis Vuitton. Ať žije Velká červnová marketingová revoluce, napadá Scanner maně.

RIP Ju stin Bieber, Lady Gaga…

Ne, netěšme se, že byl svět tak najednou dvojnásobně milostiv. To jen sociální síť Twitter se otřásla, když kdosi jejím prostřednictvím vypustil do éteru jména řečených pophvězdiček ve společnosti zkratky RIP. V civilizovaných anglofonních kruzích bývají tato tři písmena obvykle rezervována pro sdělení „rest in peace“, odpočívej v pokoji. Dotyční Twitterem vzdělaní lidé ji ovšem vnímají jako Really Inspiring Person (třeba Rozhodně inspirující postava?). Přesně tolik si o Twitteru Scanner myslí už dlouho.

Auta versus televize

Automobilka General Motors se pustila do křížku s celostátními americkými televizními společnostmi. GM a její mediální agentura Carat požádaly největší americké televize NBC, CBS a ABC o razantní reklamní slevy ve výši až 20 procent (na 1000 diváků). Televize to zprvu sborem odmítly, protože očekávají, že reklamní ceny letos naopak porostou; jejich pozice však není neotřesitelná. GM je s 1,1 miliardy dolarů (za rok 2011) jejich třetím největším inzerentem po Procter & Gamble a AT&T. Společnost již letos ukázala, že to s omezováním reklamních výdajů myslí vážně: zrušila inzerci na Facebooku (daleko účinnější – a zadarmo – je totiž firemní profil tamtéž) a rozhodla se dokonce vynechat Super Bowl, tradičně nejostřeji sledovanou reklamní událost roku.

Olympijské reklamní zklamání?

Podle všech nepsaných zákonů reklamy by měl evropský trh v roce olympijských her a fotbalového mistrovství Evropy zaznamenat alespoň mírný meziroční nárůst. A ejhle, analytici britské firmy Liberum Capital předpovídají, že namísto toho bude trh naopak o deset procent chudší. Dokonce i přímo v době konání olympijských her má zůstat o pět procent pod loňskými čísly. Takhle se hlásí skutečná krize…

Licence na smích

Google zažádal o registraci několika desítek dosud neexistujících top-level domén za celkem devět milionů dolarů. Mezi nimi je i oblíbená zkratka „LOL“, jíž uživatelé internetu naznačují smích. Smějte se, dokud vám to Sergej s Larrym nezakážou, říká si Scanner.

Někdo Twitter umí…

„Proč porce kuřete v mém sendviči vypadala, jako by ji umlátil k smrti Hulk Hogan?“ zněl twitterový dotaz na adresu britského obchodního řetězce Sainsbury’s, odkud zmíněný nedokonalý pokrm pocházel. „Sorry, že to nebylo ono. Hned vystřídáme pana Hogana Ultimate Warriorem,“ přišla okamžitá odpověď. (Pro toho, kdo zmíněné pány nezná – jde o dnes již pohaslé hvězdy amerického tyjátru jménem wrestling.)

…a někdo nějak ne

Americká pekárna Entenmann’s se musela omluvit za dávku mravního nihilismu neobyčejnou i na neutěšené poměry Twitteru. Když soud nečekaně zbavil obvinění Casey Anthonyovou tváří v tvář přesvědčivým důkazům o tom, že zavraždila svoji dvouletou dceru, začaly se zprávy na Twitteru sypat rychlostí deseti kousků za vteřinu. Entenmann’s využil hashtagu #notguilty, pod nímž ovšem propagoval svoje „báječné pochoutky“. Aby ostudy nebylo dost, firma zprvu tvrdila, že „se to stalo náhodou“. Je to jako věřit v náhodný vznik benzínové stanice, připomnělo to Scanneru trefný postřeh o náhodě z pera Ludvíka Součka, dej mu pánbůh věčnou slávu.

Chudák sir Martin

Britský reklamní magnát sir Martin Sorrell možná půjde žebrotou. Akcionáři firmy WPP, již před 25 lety založil a od té doby vede, nechtějí schválit navýšení platu ze 14 na 20 milionů liber ročně. (Základní plat by měl mít 1,6 milionu, ale s bonusy se vyšplhá na řečených 20). Jak máme být konkurenceschopní, když už pět let jsem nedostal přidáno, stěžuje si Sorrell. Scanner s ním soucítí; takhle utažený opasek umí být neskutečně krutý. <

Autor je publicista

Autor: Daniel Deyl

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah