Aero shání stovky lidí, podniku chybějí konstruktéři nebo letečtí mechanici
Od roku 2012 v Aeru přibylo 500 nových pracovních míst. Společnost se dlouhodobě potýká s nedostatkem kvalifikovaných uchazečů o specializované pozice.
„Mezi technickohospodářskými profesemi Aeru nejvíce schází technologové, konstruktéři či specialisté kvality, z dělnických profesí pak Aero shání zejména nýtaře, letecké mechaniky či odborné lakýrníky,“ uvedla mluvčí podniku Tereza Vrublová.
Trápení leteckého průmyslu
Dlouhodobý nedostatek kvalifikovaných pracovníků na tato místa přitom podle mluvčí trápí firmy v celém leteckém průmyslu v ČR. V současné době přichází největší část zaměstnanců do leteckého průmyslu z jiných odvětví, průměrné náklady na zaškolení jednoho nového pracovníka se přitom pohybují kolem 100 tisíc korun, upozornila Vrublová.
Společnost v příštích letech plánuje růst, nedostatku kvalifikovaných zaměstnanců se proto snaží předcházet spoluprací se středními i vysokými školami. Třeba na Střední škole letecké a výpočetní techniky v Odoleně Vodě podporuje studenty formou stáží a nabízí také stipendia. Spolupracuje také s Českým vysokým učením technickým (ČVUT), jehož studentům dává stipendia výměnou za závazek po dostudování do firmy nastoupit.
Čtyřmiliardové tržby
Společnost nyní pracuje například na vývoji nového cvičného letounu L-39NG. Stroj má trup z původního Albatrosu L-39, kterých Aero vyrobilo přes tři tisíce kusů. Vyrábí se zde také například některé části vojenských nákladních letounů KC-390.
Aero Vodochody v roce 2014 utržilo čtyři miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 200 milionů. Loňské výsledky společnost teprve zveřejní. Zisk společnosti ale předloni klesl, činil 226 milionů korun, o rok dříve téměř o 120 milionů korun víc.