Britský Senior Flexonics sází na českou filiálku

Senior Flexonics dodává i pro Jaguar Land Rover (na snímku továrna JLR v britském Solihullu)

Senior Flexonics dodává i pro Jaguar Land Rover (na snímku továrna JLR v britském Solihullu) Zdroj: JLR

Britský dodavatel součástek pro nákladní dopravu a ropný průmysl Senior Flexonics hodlá urychlit přesun části výroby do Česka. Důvodem je nákladná ostrovní výroba, která v kombinaci s horšící se kondicí hráčů z ropné branže dusí byznys britské firmy. Pololetní zpráva zmiňuje i možnost, že by česká filiálka přibrala do výrobního portfolia i díly pro letecký průmysl.

„Možnosti, jak v Česku rozšířit výrobu, už hledáme delší dobu,“ přiznal šéf rozvoje byznysu britské Senior Flexonics Robert Vaughan.

Britové působí už od roku 2001 v Olomouci a rozhodující většina výroby míří na export. „Napjatá situace na komoditním trhu a omezení investic v tomto odvětví nás vedou ke zvyšování konkurenceschopnosti formou nákladových úspor, stále více činností tak bude přesouváno do příznivějších lokalit, jako jsou Česko, Mexiko či Indie,“ doplňují britští manažeři ve zprávě.

S navýšením kapacit už se v Česku počítá. „V Olomouci bychom chtěli během příštího roku zdvojnásobit výrobní plochy,“ říká finanční ředitel české Senior Flexonics Petr Matura. „Jako země, která je stále považována za nízkonákladovou, musíme být dostatečně cenově konkurenceschopní, a přitom dodávat kvalitní produkt,“ dodává.

Už nyní jsou na soupisce zákazníků české filiálky nejvýznamnějších automobilek jako VW, Ford či Volvo, třešinkou na dortu firemního byznysu jsou pak dodávky značkám jako Bentley nebo Jaguar. Podle ekonomů jsou silnější sázky britských firem na české výrobní pásy logické.

„Mzdové a další náklady jsou v Británii oproti Česku trojnásobné a bude trvat několik desetiletí, než se k těmto nákladům přiblížíme,“ soudí hlavní ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská.

Obrat strmě stoupá
Český Senior Flexonics se soustředí na dodávky pro automobilový průmysl, do evropských motoráren míří takřka celá firemní produkce. Loňské tržby se přiblížily k 600 milionům eur, což je o třetinu více než v roce 2014. Už loni byla do Olomouce převedena výroba trubek pro nákladní auta ze sesterské společnosti skupiny v Německu.

Britská banka Lloyds zruší kvůli brexitu další tisíce míst