Elon Musk chce novátorsky přistoupit i k ražbě tunelů
Nový projekt Elona Muska – The Boring Company – je zaměřen na budování levných a efektivních tunelů pro automobily, které bude možné přepravovat v podzemí rychlostí v oblasti 200 kilometrů za hodinu a více. Systém počítá s vícevrstvou 3D architekturou a tunely jak přímo pod městy, tak i mezi městy. Pro realizaci plánu Elon Musk použije stejnou taktiku jako u SpaceX nebo Gigafactory – snížení ceny, v tomto případě za ražbu jednoho kilometru tunelu. Více na: https://connect.zive.cz/clanky/the-boring-company-elon-musk-chce-stunely-zacit-uz-na-zemi-pripravuje-si-technologii-na-mars/sc-320-a-187435/default.aspx
Když Elon Musk vidí v něčem opravdu důležitou budoucnost, nezůstane jen u slov. Na konci minulého roku se zmínil, že už ho nebaví zácpy v Los Angeles (dříve to byly dálnice a popojíždění, řešení – funkční autopilot v elektromobilech Tesla). Na začátku nového roku už oficiálně rozjel nový, tak trochu interní „vedlejší“ projekt, na který podle jeho slov dává přibližně 2 až 3 procenta svého času – The Boring Company.
Přípravy už jsou poměrně daleko, před SpaceX je připraven ražební stroj, k dispozici je názorné video a také bližší podrobnosti přímo od Elona Muska.
Podívejte se, jakou vizi má Elon Musk:

Levné a malé tunely
Elon Musk způsobil revoluci v oblasti létání do vesmíru či výroby baterií díky základní myšlence – snížit náklady a tím dosáhnout mnohem efektivnějšího létání a snížení ceny elektromobilů, respektive baterií. V případě SpaceX to zajistily rakety, které se vrátí zpátky na Zemi a mohou být opět naplněny palivem, takže se zbytečně nenechá shořet 30 milionů dolarů.
U baterií, které jsou nejdražší částí elektromobilů, je to pak škálování výroby a umístění vše materiálů k výrobě baterie co nejblíže, ideálně pod jednu střechu. Díky tomu vznikla Gigafactory 1 (další se chystají), která výrazně snižuje cenu za kapacitu. Podobné to je u SolarCity, kde se Musk zaměřil na snížení nejen ceny panelů, ale hlavně instalace, čím lze snížit celkovou cenu za pořízení solárního napájení na střeše.
V případě ražení tunelů je cena v současnosti extrémně vysoká – například v Los Angeles stojí čtyřkilometrový prodlužovací tunel pro metro dvě miliardy dolarů. Jeden kilometr tunelu tak vyjde na přibližně půl miliardy dolarů. Elon Musk chce tuto cenu snížit alespoň desetkrát. A jak toho chce dosáhnout? Několika způsoby.
Známým Muskovým projektem jsou automobily Tesla:
Podívejte se, jak funguje autopilot v automobilu Tesla
• Zdroj: Tesla

Základem jsou menší tunely, které budou mít místo průměru kolem osmi metrů (záchranný pruh pro dopravní nehody, velká ventilace a podobně) pouze kolem 3,5 metru, což je dostatečné pro vozidla, která nebudou řídit lidé a nehrozí tak klasické nehody.
Další zlepšení lze dosáhnout u samotných ražebních a stavících strojů, kde lze dle Muska několikanásobně zvýšit rychlost i celkovou efektivitu.
Celý článek čtěte na Živě.cz >>>
Video: Elon Musk chce levnější tunely

Více na: https://connect.zive.cz/clanky/the-boring-company-elon-musk-chce-stunely-zacit-uz-na-zemi-pripravuje-si-technologii-na-mars/sc-320-a-187435/default.aspx
Více na: https://connect.zive.cz/clanky/the-boring-company-elon-musk-chce-stunely-zacit-uz-na-zemi-pripravuje-si-technologii-na-mars/sc-320-a-187435/default.aspx