Škoda Auto loví dělníky na Balkánu. Chce přijmou stovky Chorvatů | E15.cz

Škoda Auto loví dělníky na Balkánu. Chce přijmou stovky Chorvatů

Michal Nosek

Situace na českém pracovním trhu přiměla mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto hledat nové zaměstnance v zahraničí. V Chorvatsku je pro české výrobní závody hledá agentura Manpower, první desítky zaměstnanců už v české automobilce pracují.

Zástupci škodovky se se zájemci sešli ve čtyřech chorvatských městech - Osijeku, Sisaku, Karlovci a Záhřebu. 

„Uchazeči si vybírají práci podle svých preferencí, schopností a dovedností a testovací nábor přivedl do Česka 80 chorvatských odborníků,“ vyhodnotil výsledky akce manažer náboru a marketingu ManpowerGroup Jiří Halbrštát. Celkem jich podle chorvatského tisku chtějí v Mladé Boleslavi letos zaměstnat až čtyři stovky. Uplatnění zde najdou zejména v dělnických profesích, automobilka má ale zájem i o strojní inženýry.

Škoda Auto spustila náborovou kampaň i v chorvatské rozhlasové stanici Mrežnica. Po odečtení nákladů na ubytování a dopravu má novým aměstnancům z platu zbýt až 1000 eur. Mrežnica na svých webových stránkách uvedla, že byl o nábor velký zájem zejména v Karlovaci.

Výroba slavného embéčka začala před 55 lety, připomeňte si ji na archivních záběrech

Odchody Chorvatů za prací do zahraničí jsou rozšířeným fenoménem. Podle posledních statistických dat se počet obyvatel Chorvatska stále snižuje, nikdy v historii nedocházelo k větší vlně emigrace. Od roku 2008, kdy počet obyvatel činil 4,3 milionu, se ke konci roku 2017 snížil zhruba o 200 tisíc lidí. Nejvíce chorvatských migrantů odchází za prací do Německa.

Agentura Manpower provádí plošně náborové kampaně na kvalifikované i dělnické pozice do výroby, IT a zákaznických center. Tito lidé pak pracují jako agenturní zaměstnanci pro desítky společností v různých oborech. „Nábory pro naše tuzemské klienty probíhají především v Bulharsku, Polsku, Řecku, Ukrajině, Srbsku, Makedonii a na Filipínách. V roce 2015 jsme přivedli z těchto zemí asi 2500 zaměstnanců. Další 3000 pracovníků jsme zaměstnali z příhraničních oblastí Polska a Slovenska, které se nepřestěhovali do Česka, ale za prací dojížděli,“ uzavřel Halbrštát.

Barča. Podívejte se na výrobu mladoboleslavské legendy prostřednictvím snímků Viléma Heckela
Krása rozkladu. Smíchovské nádraží skrývá pozapomenutý protiatomový kryt, podívejte se
Co vidí strojvedoucí na známé trase Posázavského pacifiku? Připomeňte si krásy slavné krajiny

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!