Škodovka vyrobila v Číně již jeden milion automobilů

Škoda Rapid, miliontý vůz české značky vyrobený v Číně

Škoda Rapid, miliontý vůz české značky vyrobený v Číně Zdroj: Skoda Auto

Závod Shanghai Volkswagen v úterý vyrobil již miliontý vůz značky Škoda od zahájení produkce v Číně před šesti lety. Jubilejním autem se stal bílý rapid s motorem o objemu 1,6 l. Česká značka má v Číně velké plány, hodlá tam zdvojnásobit svůj odbyt na víc než půl milionu vozů ročně.

Mladoboleslavská automobilka zahájila výrobu v továrně Volkswagenu v Šanghaji v červnu 2007. Od té doby jí prodeje v zemi vzrostly osminásobně na loňských 236 tisíc vozů, což byla zhruba čtvrtina všech aut dodaných v roce 2012 na celém světě. Za poslední tři roky je Čína pro českou značku největším samostatným trhem. V prvním pololetí si tam našlo cestu k zákazníkům již přes 120 tisíc škodovek.

V následujících letech chce Škoda svůj nejsilnější trh ještě dále rozšířit. „Do poloviny příštího roku zdvojnásobíme portfolio modelů vyráběných v Číně z dosavadních tří na šest. Zároveň tam chceme postupně zvýšit náš odbyt na víc než půl milionu vozů ročně,“ prohlásil šéf představenstva automobilky Winfried Vahland.

Firma dosud v Číně prodávala modely Fabia, Octavia a Superb. Nedávno je doplnila o vozy Rapid Xin Rui, Yeti a Superb Combi. Dva posledně jmenované modely podnik zatím od dubna importuje. Yeti by však měl být zařazen do výroby šanghajského závodu.

Zásadní význam pro růst značky v Číně má podle mluvčího společnosti Jozefa Baláže rapid, který je tam prodáván pod názvem Rapid Xin Rui, což je sedan se stupňovitou zádí.

„Tento typ karoserie patří v Číně mezi mimořádně oblíbené. Rapid jsme řadou konstrukčních a designových modifikací cíleně přizpůsobili potřebám čínských zákazníků. Například jsme rozšířili paket chromovaných prvků a další sady výbav dodávaných na přání,“ doplnil Baláž.

Východní trhy jsou pro Škodu důležitá také kvůli krizi v Evropě. Například v květnu prodeje nových osobních automobilů v Evropské unii meziročně klesly o téměř šest procent, což je nejslabší květnový výsledek za 20 let. Odbyt české automobilky v EU se v tomto měsíci snížil o pět procent.