Spojení Volkswagenu, MAN a Scanie má zelenou

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15

Patriarcha průmyslového impéria Volkswagen, čtyřiasedmdesátiletý Ferdinand Piëch, se přiblížil svému cíli – udělat z německé automobilky světovou výrobní jedničku. Osobním vozům by k pokoření japonské Toyoty měly dopomoci i nákladní auta. Jmenovitě aliance Volkswagenu, Scanie a firmy MAN.

Cestu k uzavření tohoto svazku, který se zadrhl přede dvěma lety, má umést následující plán: MAN odkoupí kontroverzní podnik Ferrostaal a předá ho hamburské podílové společnosti MPC. Akce přijde ve finále na 160 milionů eur.

Do rukou MAN a následně MPC přejde Ferrostaal z arabského držení – 70 procent essenské značky prodal MAN v roce 2009 státnímu fondu IPIC z Abú Dhabi. O rok později však vypukl skandál kvůli údajným korupčním praktikám Ferrostaalu. Arabové začali na Němce tlačit, aby snížili cenu, nebo si vzali sporSpojení ný subjekt zpátky. Nejistota v akciových vztazích následně Volkswagenu zabránila, aby dokončil plán na sloučení producentů nákladních aut.

Této éře je konec, vadou na kráse však zůstává, že před odhozením Ferrostaalu na MPC zaplatí MAN problémový podíl od IPIC za 350 milionů eur. Záměru, aby pod střechou VW vznikl díky většinovým vlastnictvím ve Scanii a MAN globální lídr v oboru přepravních vozů, už zato požehnala Evropská komise. Věci by se teď mohly rychle rozjet, informuje Handelsblatt. VW a MAN mohou vytvořit novou třídu užitkových automobilů pro městský provoz, novinka by měla konkurovat modelu Sprinter od Daimleru. Všichni tři, MAN, Scania a „lidové vozy“, se také nejspíš zapojí do vývoje hybridních a elektrických pohonů, s nimiž se dá zabodovat v budoucnu. „Úmysl je jasný, zaútočit na Daimler a Volvo,“ píše list.

Velká pětkaVelká pětka | Handelsblatt

Vstup Porsche Holding do Česka je začátek expanze

Rakouský Porsche Holding, který je největším prodejcem automobilů v Evropě, se chce stát globálním hráčem. Jak deník E15 už informoval, salcburský Porsche Holding od příštího roku převezme dosavadního českého prodejce automobilů koncernu VW, společnost IVG. Expanze ale bude pokračovat dál.

Rakouská dcera koncernu Volkswagen míří na trhy v Jižní Americe, Číně a dalších zemích střední a východní Evropy. Aktivity značky Porsche Holding popírají obavy, že německý koncern VW bude držet svou na jaře koupenou rakouskou dceru na krátké uzdě, napsal rakouský časopis Trend ve svém pondělním vydání.

V létě Salcburští převzali prodej automobilů VW v Kolumbii, odtud má následovat vstup do dalších zemí v regionu. „Prodej aut v Brazílii a Argentině zřejmě zůstane v rukou koncernu, který tam sám vyrábí. Ale v Jižní Americe je řada dalších trhů,“ řekl zdroj blízký firmě. Dále se podle Trendu chystá vstup do Polska. Šest míst, kde dosud vozy VW prodávaly firmy Pons (Nizozemsko) a Kulczyk (Polsko), by měl převzít Porsche Holding, spekuluje Trend. Mluví se i o příchodu do Bosny a Hercegoviny. V Číně mají Rakušané jedenáct prodejen v osmi městech, v příštích dvou letech se má jejich počet zdvojnásobit. V domovském Salcburku zároveň Porsche Holding vyvíjí software jménem Cross pro prodej automobilů, který má VW implementovat celosvětově.