V Japonsku si našeho piva a chmele vždy vážili, míní experti

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji Zdroj: Michael Tomeš

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
21
Fotogalerie

Tuzemští odborníci na pivovarnický průmysl oceňují, že Plzeňský Prazdroj skončil v rukou pivovarníků, nikoli investorské skupiny či fondu soukromého kapitálu. Navíc Japonsko má podle nich k českému pivu, chmelu a technologiím dlouhodobě velmi pozitivní vztah, neboť již od předválečných dob je největším zájemcem o žatecký poloraný červeňák a další.

„Japonské pivovarnictví má k českému pivu respekt. Čeští sládci jezdívali do Japonska, tamní odborníci zase k nám,“ říká šéfredaktor odborného časopisu Pivo, Beer & Ale Pavel Borowiec. „Skupina Asahi je navíc natolik finančně silná, aby zajistila rozvoj a export Plzeňského Prazdroje,“ dodal.

Prazdroj by se mohl nyní dostat do podobné pozice jako Staropramen po prodeji skupině Molson Coors. „Asahi jej bude považovat za vlajkovou loď,“ míní Borowiec. Asahi má přitom celosvětovou distribuci, která by mohla pomoci značkám Prazdroje uspět nejen v Asii, ale třeba v rozvíjející se Africe. Trh v Evropě či Spojených státech už podle něj příliš neporoste, pokud vůbec.

Bývalý výkonný ředitel svazu pivovarů Jan Veselý míní, že Prazdroj je pro Asahi nejcennější částí nově nabytého portfolia. „Odhaduji, že zhruba šedesát procent z ceny je jen za Prazdroj a čtyřicet za všechny ostatní,“ podotkl.

Pozornost podle něj ale bude upřena nejen na samotnou značku Prazdroj, ale také na Velkopopovického Kozla. „Na něj se většinou zapomíná, ale stále je nejprodávanější značkou českého piva v zahraničí,“ připomněl.