Z obří ocelářské fúze sešlo. Liberty Steel za divizi Thyssenkrupp nabídl málo, strany už nejednají

Ocelárna ThyssenKrupp v německém Duisburgu

Ocelárna ThyssenKrupp v německém Duisburgu Zdroj: Reuters

ThyssenKrupp patří v Evropě mezi přední a současně historicky nejvýznamnější výrobce oceli. Dějiny hutní výroby spadají do období jara roku 1889, kdy průmyslník August Thyssen začal skupovat pozemky táhnoucí se kolem řeky Rýna. První vysoká pec s navazující siemens-martinskou ocelárnou pak byla odpíchnuta v roce 1891, což je také považováno za samý počátek železáren v Bruckhausen.
ThyssenKrupp patří v Evropě mezi přední a současně historicky nejvýznamnější výrobce oceli. Dějiny hutní výroby spadají do období jara roku 1889, kdy průmyslník August Thyssen začal skupovat pozemky táhnoucí se kolem řeky Rýna. První vysoká pec s navazující siemens-martinskou ocelárnou pak byla odpíchnuta v roce 1891, což je také považováno za samý počátek železáren v Bruckhausen.
ThyssenKrupp patří v Evropě mezi přední a současně historicky nejvýznamnější výrobce oceli. Dějiny hutní výroby spadají do období jara roku 1889, kdy průmyslník August Thyssen začal skupovat pozemky táhnoucí se kolem řeky Rýna. První vysoká pec s navazující siemens-martinskou ocelárnou pak byla odpíchnuta v roce 1891, což je také považováno za samý počátek železáren v Bruckhausen.
ThyssenKrupp patří v Evropě mezi přední a současně historicky nejvýznamnější výrobce oceli. Dějiny hutní výroby spadají do období jara roku 1889, kdy průmyslník August Thyssen začal skupovat pozemky táhnoucí se kolem řeky Rýna. První vysoká pec s navazující siemens-martinskou ocelárnou pak byla odpíchnuta v roce 1891, což je také považováno za samý počátek železáren v Bruckhausen.
5
Fotogalerie

Německý konglomerát Thyssenkrupp ukončil rozhovory o prodeji své ocelářské divize s britsko-indickým konkurentem Liberty Steel. Firmy se nesešly v představách o hodnotě společnosti, uvedla německá firma a dodala, že se o životaschopnost ocelářské divize postará sama.

Ocelářskou divizi výrazně poškodila pandemie COVID-19. V uplynulém finančním roce vytvořila ztrátu v objemu téměř miliardy eur (25,8 miliardy korun). V poslední době se jí ale díky oživení automobilové výroby a poptávce po domácích spotřebičích a ve stavebním průmyslu daří znovu lépe. Thyssenkrupp také stejně jako celé odvětví těží z vyšší ceny oceli, uvedla agentura DPA.

Společnost Liberty Steel, která vlastní i huť v Ostravě, učinila nezávaznou nabídku na ocelářskou divizi Thyssenkrupp loni v říjnu. Dohoda by spojila čtvrtého a druhého největšího producenta oceli v Evropě.