Kellner buduje v Pařížské obchod pro Louis Vuitton

Luxusní obchody v Pařížské ulici

Luxusní obchody v Pařížské ulici Zdroj: e15 - Anna Vackova

Miliardář Petr Kellner připravuje v Pařížské 3 jednu z největších nájemních transakcí, která se v ulici plné luxusu za poslední roky uskutečnila. Jeho PPF tam z gruntu přestavuje dům, který se má poblíž vyústění na Staroměstské náměstí stát z perel lokality. Velkou část domu si totiž podle důvěryhodných zdrojů deníku E15 pronajme luxusní značka Louis Vuitton.

„Tak velká transakce se už v Pařížské minimálně pět let neuskutečnila. Bude to dobrý signál, že se segmentu v České republice daří, což může přilákat další značky,“ uvedl jeden ze zdrojů. Přestavbu domu z dílny architekta Rudolfa Koukola má na starosti stavební firma Syner, která s PPF dlouhodobě úzce spolupracuje. Samotná PPF projekt nekomentovala. Nevyjádřila se ani k plánům, které má s dalším svým domem v Pařížské 22.

Stěhováním do většího se uvolní prostory, které si nyní Louis Vuitton pronajímá na rohu Pařížské a Široké ulice. A nástupce bude více než důstojný. Podle zdrojů deníku E15 z trhu má na ně zálusk světoznámý módní dům Chanel. Ten zatím v České republice obchod nemá.

Do Česka míří slavné značky

Podle poradenské společnosti JLL jsou Chanel, Giorgio Armani a Bally jedinými z dvacítky nejčastějších značek evropských nákupních tříd, které zatím v české metropoli chybí. Prostor pro příchod nových luxusních značek na český trh určitě je. „Praha je pro luxusní obchody atraktivní a Cushman & Wakefield jedná s řadou mateřských společností o vstupu jejich značek na český trh,“ sdělil Tomáš Beránek, který má v Cushman & Wakefield pronájmy v Pařížské na starosti.

Atraktivitu českého trhu pro obchodníky s luxusem potvrzuje rovněž nová analýza konkurenční konzultantské firmy CBRE.
„Studie naznačuje, že Česko je atraktivní pro maloobchodníky ze všech segmentů, dominuje tu však zejména móda všech cenových kategorií,“ uvedla Veronika Tebichová, šéfka retailového oddělení v pražské CBRE.

Kellner podle zdrojů z realitního trhu dobře ví, že přestavbou domu v Pařížské 3 pro potřeby obchodníků vydělá více, než kdyby jim vyhradil například jen přízemí. V ulici se nyní za nejlepší obchody kolem sta metrů čtverečních platí měsíčně za čtvereční metr 185 eur.

Konkrétní podmínky podle Beránka z Cushman & Wakefield závisí na velikosti obchodu a umístění v rámci ulice. Nové prostory pro Louis Vuitton jsou přitom jen kousek od Staroměstského náměstí, což je nejlukrativnější část Pařížské ulice. Obchod tu provozuje například luxusní klenotnictví Cartier.

V první desítce
Česko je na desátém místě celosvětového žebříčku zemí, ve kterých plánují maloobchodní řetězce otevřít svůj obchod. Nejlákavější na světě je pro obchodníky Německo, které vede před Francií a Británií. Na dalších místech žebříčku je Čína, Švýcarsko a Belgie. Před ČR se umístilo ještě Španělsko a Itálie. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti v sektoru nemovitostí CBRE.

Kellner prorazil v Číně