Rekordní investice do českých železnic. Poprvé se na tratích prostavělo víc peněz než na silnicích

Cestující získali v rámci přestavby tratě Brno - Blansko kromě jiného bezbariérová nástupiště v Adamově. Součástí oprav je i nová lávka pro pěší s výtahem, spojující nádraží se sídlištěm Ptačina.

Cestující získali v rámci přestavby tratě Brno - Blansko kromě jiného bezbariérová nástupiště v Adamově. Součástí oprav je i nová lávka pro pěší s výtahem, spojující nádraží se sídlištěm Ptačina. Zdroj: Blesk:Jiří Nováček

Nový terminál Dlouhá Míle bude předposlední zastávkou vlaku před letištěm.
Nový terminál Dlouhá Míle bude předposlední zastávkou vlaku před letištěm.
Nový terminál Dlouhá Míle bude předposlední zastávkou vlaku před letištěm.
Nový terminál Dlouhá Míle bude předposlední zastávkou vlaku před letištěm.
Nový terminál Dlouhá Míle bude předposlední zastávkou vlaku před letištěm.
14
Fotogalerie

Česká železniční infrastruktura zažívá rekordní rok. Celkem by se podle plánu mělo letos proinvestovat více než 42 miliard korun. Pro srovnání: ještě před třemi lety to nebyla ani polovina této částky. Očekávání pro příští rok jsou ještě vyšší. Financování železničních staveb by se mělo podle Správy železnic opírat o celkový rozpočet v předpokládané výši téměř 62 miliard korun, s možností navýšení až na 70,4 miliardy díky úvěru od Evropské investiční banky.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!