Česko-nizozemské online tržiště kol usiluje o investici 13 milionů | E15.cz

Česko-nizozemská služba na prodej použitých kol on-line usiluje o investici 13 milionů korun

Patrik Borýsek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Finanční skupina Depo Ventures posílá řádově miliony korun do nizozemského start-upu s českými kořeny BikeFair. Ten v aktuálním investičním kole usiluje o investici v celkové výši 500 tisíc eur, v přepočtu zhruba 13 milionů korun. Finance mají pomoci v dalším růstu a expanzi.

Start-up BikeFair vytvořil on-line tržiště s použitými jízdními koly. Pro rozjezd zvolil právě Nizozemsko, které je podporou cyklistiky známé. „Služba díky pečlivému ověřování původu každého kola zaručuje, že žádný prodaný bicykl nepochází z trestné činnosti,“ říká zakladatel startupu Jan Pecník.

Právě krádeže kol jsou v zemi častým jevem. „Každý prodávající musí poskytnout číslo rámu kola, to je posléze zkontrolováno skrze policejní databázi a přes mezinárodní registry,“ dodává Pecník. Vedle prodeje kol plánuje BikeFair nabízet i zprostředkování servisu, pojištění a souvisejících služeb. 

Skupina Depo Ventures do firmy prostřednictvím svého fondu Grouport posílá řádově miliony korun. „Věřím, že metropole budoucnosti je metropole bez aut,“ uvádí zástupce fondu Michal Ciffra. „Navíc považuji Jana Pecníka za ideálního zakladatele. Je inteligentní, má vášeň pro věc a je skvělý vypravěč s jasnou vizí,“ doplňuje. Fond Grouport v minulosti investoval také například do investiční služby Spendee či náborové platformy Kareer.

Investici plánuje BikeFair použít k ukotvení v Nizozemsku a k budoucí expanzi na další trhy. „Již dnes je aplikace dostupná ve Velké Británii nebo Spojených státech. Momentálně se však budeme plně soustředit na nizozemský trh,“ komentuje šéf firmy Jan Pecník. Podle něj také ne každý ví, jak se o kolo starat či jak zvládnout základní opravy. „Naším cílem je poskytnout lidem skrze místní obchodníky snadný přístup ke kolům, informace o jejich údržbě a propojit cyklisty s lokální sítí odborníků,“ říká. 

Od spuštění v srpnu 2019 se přes službu prodalo zhruba 1400 jízdních kol, z toho za minulý rok 1156. Od spuštění se pak přes BikeFair prodalo zboží v hodnotě přes 173 tisíc eur (přes 4,5 milionu korun). Za leden to bylo 13 424 eur (350 tisíc korun). Tržby firmy se pohybují okolo pěti tisíc eur měsíčně (130 tisíc korun). Zhruba polovina pochází z provizí prodaných kol, čtvrtina z prodeje doplňkového vybavení a čtvrtina z doplňkových služeb. „Rozjíždí se zejména doručování kol mezi městy,“ komentuje Pecník. BikeFair také spolupracuje s neziskovou organizací Bike Index bojující proti zlodějům kol.

Start-up aktuálně rozšiřuje tým. „Koncem roku chceme přeprodávat dva tisíce kol měsíčně, spolupracovat s více než 400 cyklistickými obchody a být v černých číslech,“ plánuje Pecník. Jeho cílem je, aby do srpna 2022 procházelo 25 procent holandského trhu s použitými koly (celkem 475 tisíc kol ročně) skrze BikeFair. Následovat pak bude mezinárodní expanze. „Už nyní testujeme mezinárodní vody, během zhruba šesti týdnů budeme spouštět i Česko,“ uzavírá plány Pecník.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.