Rušnou Bělehradskou ulici v Praze překlene lávka za desítky milionů

Vizualizace budoucí nové vinohradské lávky přes ulici Bělehradská

Vizualizace budoucí nové vinohradské lávky přes ulici Bělehradská Zdroj: Petr Tej

Vizualizace budoucí nové vinohradské lávky přes ulici Bělehradská
Vizualizace budoucí nové vinohradské lávky přes ulici Bělehradská
Vizualizace budoucí nové vinohradské lávky přes ulici Bělehradská
„Pokud vše půjde podle plánu, v druhé polovině 2022 bychom mohli novou lávku začít stavět,“ míní náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
5
Fotogalerie

Nad ulicí Bělehradskou na pražských Vinohradech vznikne nová, moderní lávka. Bude dlouhá 45 metrů, široká čtyři metry a propojí ulice Wenzigova a U Zvonařky, kde nyní ústí dvě schodiště. Stát bude třicet milionů korun a výstavba by mohla odstartovat zhruba za rok a půl.

„Chodcům a cyklistům lávka usnadní cestu a doplní přímou vazbu mimo rušné komunikace z Nového Města přes Vinohrady až na Prahu 4 po Nuselském mostě,“ představil projekt na svém facebookovém profilu náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. „Pokud vše půjde podle plánu, ve druhé polovině roku 2022 bychom mohli začít stavět,“ dodal.

O novou lávku pro pěší a cyklisty usilovala městská část Praha 2 již několik volebních období. „Tato lávka zásadním způsobem zlepší propojení Nového Města a Vinohrad a naváže na světelnou křižovatku Wenzigova a Legerova,“ uvedl místostarosta Prahy 2 Jan Korseska (ODS). Dodal, že vybudováním lávky se otevře prostor pro nový cyklokoridor směřující z Vinohrad k Vltavě či do Nuslí.

Dvojice oblouků podpírajících lávku bude z betonu s povrchovou úpravou připomínající lesklý mramor. Město již má projekt lávky, nyní získává stanoviska nutná pro požádání o územní rozhodnutí, například od památkářů. Následovat bude proces povolení stavby a poté soutěž na stavební firmu.

Celková cena má zahrnovat i opravu schodišť. Město podle Hofmana podobu vybralo z desítky návrhů, které posuzoval i Národní památkový ústav. Pro stavbu podle mluvčího není nutné měnit územní plán, protože s přemostěním se v něm počítá.

V metropoli tak vznikne další nový most, tentokrát ne přes řeku, ale nad tramvajovými kolejemi a silnicí. A není a nebude poslední. V loňském roce byla v Praze dokončena stavba nové Trojské lávky. Do konce příštího roku má Holešovice a Karlín propojit lávka HolKa s ostrovem Štvanice.

Pražský magistrát chystá i stavbu Dvoreckého mostu, kde se bude realizovat vítězný návrh architektů z Atelieru 6. „Začali jsme také opravovat Barrandovský most a hledáme zhotovitele rekonstrukce Libeňského mostu,“ vypočetl další práce na stávajících mostech Scheinherr.