Facebook se stane konkurencí pro Amazon a eBay. Umožní nákupy on-line

Nová služba Shops od společnosti Facebook

Nová služba Shops od společnosti Facebook Zdroj: Facebook

Nová služba Shops od společnosti Facebook
Nová služba Shops od společnosti Facebook
Mark Zuckerberg
4
Fotogalerie

Zhruba 2,6 miliardy uživatelů sociální sítě Facebook na ní bude moci nově nakupovat podobně, jako to umožňují portály eBay či Amazon. Služby Facebook a Instagram Shops mají prodejcům umožnit vytvoření digitálního obchodu a přes něj prodej svých produktů. 

    Podobný krok se dal očekávat. Facebook doposud umožňoval nákupy jen přes funkci Marketplace, ta však mířila primárně na obchody mezi uživateli. Služba Shops cílí primárně na firmy a obchodníky prodávající určitý sortiment. Její prostředí se tak přiblíží více fungování eBay a Amazonu.

    Rovněž by Shops měly být propojeny se stále rostoucím Instagramem. Nová funkce bude pro společnost Facebook také významným zdrojem dat o chování a fungování spotřebitelů. 

    Zákazníci budou moci nabízené produkty prohlížet, dávat do košíku, platit a rovněž komunikovat s obchody. Šéf sítě Mark Zuckerberg v rozhovoru pro Financial Times uvedl, že urychlil plány na spuštění služby Shops v souvislosti s pandemií koronaviru. Právě v jejím důsledku došlo k posílení oblasti e-commerce. Zuckerberg rovněž zmínil, že takto získaná data budou použita ke zlepšení reklamních služeb.

    „Pokud si budete listovat obchody v naší aplikaci či si něco koupíte, uvidíme to a snad to budeme moci použít k zobrazení lepších doporučení na další věci, o které byste mohli mít zájem v budoucnu,“ uvedl Zuckerberg.

    Ačkoli jsou eBay a Amazon silní hráči, konkurenční služba Shops by je neměla nechat chladnými, a to díky množství uživatelů, jimiž jak Facebook, tak Instagram disponují. Zuckerberg rovněž zmínil, že do budoucna by se mohly dát objednávat i pokrmy (podobně jako v Česku na službách Dámejídlo či Wolt).

    Komunikovat s obchodníky bude možné přes Messenger, WhatsApp či Instagram Direct. Do budoucna se také plánuje zavedení hodnocení prodejců k zajištění větší kvality a bezpečnosti. Facebook se tak přibližuje v Číně oblíbené aplikaci WeChat, která uživatelům umožňuje komunikovat, nakupovat i si vzájemně posílat peníze.

    Facebook a Instagram Shops budou postupně zpřístupněny všem v řádu měsíců.