Rozvozci jídel Just Eat a Takeaway.com jednají o fúzi. Vznikl by mezinárodní kolos

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Britský rozvozce jídel Just Eat jedná s nizozemským rivalem Takeaway.com o fúzi, jejíž hodnota činí asi devět miliard liber (256,45 miliardy korun). Uvedla to televize Sky News. Spojením by vznikl mezinárodní kolos tvořený řetězci jako Burger King, KFC a Subway, jakož i tisícovkami nezávislých restaurací. Vloni obě firmy vykázaly tržby v souhrnné výši jedné miliardy liber.

Firmy působí dohromady ve více než 20 zemích, jako je Británie, Austrálie, Francie, Brazílie, Irsko, Mexiko a Izrael. Jedině ve Švýcarsku ale působí obě. Jejich zákaznickou základnu tvoří 40 miliónů uživatelů.

Fúze by měla být oznámena příští týden, kdy obě společnosti zveřejní hospodářské výsledky, píše Sky News. Obě firmy odmítly informaci komentovat.

O obchod s Just Eat měl podle zdrojů televize zájem také jihoafrický internetový gigant Naspers, který vlastní rozvozce Delivery Hero, a Uber Technologies s Uber Eats.

Pokud se spojení potvrdí, bude představovat důležitý krok ke konsolidaci globálního trhu dodávek jídel, který v posledních letech prokázal pozoruhodný růst. Analytici odhadují jeho hodnotu na 83 miliard liber.

Podle páteční ceny akcií na londýnské burze činí tržní hodnota Just Eat 4,25 miliardy liber, hodnota Takeaway.com pak v Amsterdamu dosáhla v přepočtu 4,5 miliardy liber.