V Česku funguje nový virtuální operátor Centropol Telecom

ilustrační foto (Profimedia.cz)

ilustrační foto (Profimedia.cz) Zdroj: Profimedia.cz

pav
Do konce roku 60 tisíc klientů, příští rok celkem 200 tisíc. Takové jsou plány nového virtuálního operátora Centropol Telecom, kterého provozuje energetická firma Centropol Energy. Nový hráč na rozvíjejícím se trhu zvolil jiný přístup než konkurence: nenabízí předplacené SIM karty, jde cestou mobilních paušálních tarifů.

Virtuál Centropol, který bude využívat síťovou infrastrukturu Vodafonu, láká první klienty na nabídku základních tarifů po dobu čtvrt roku za jednu korunu za měsíc. Základní tarifní strukturu tvoří paušální tarify, zahrnující mobilní volání, SMS i datové služby. Operátor věří, že se mu ještě do konce roku podaří zaujmout 60 tisíc zákazníků. Příští rok by jich chtěl 200 tisíc.

Provozovatelem nového operátora je dodavatel energií firma Centropol Energy. Je proto logické, že se mobilní služba zaměřuje na domácnosti, kterým Centropol dodává energie.

Kampaň za 200 milionů korun

Operátor se chce prosadit na rostoucím trhu díky masivní marketingové kampani, do které investuje 200 milionů korun. Vedle kampaně. Centropol Telecom bude plnohodnotným virtuálním operátorem MVNO (Mobile Virtual Network Operator). Pro své služby bude využívat síť Vodafonu, všechny ostatní činnosti, jako je fakturace, zákaznický portál, call centrum apod., si projekt zajistí sám.

Virtuální operátoři v Česku
Virtuální operátor je označení pro mobilního operátora, který nemá vlastní licenci od státu ani vlastní síť. Využívá však infrastrukturu velkých hráčů Telefónica O2, Vodafone nebo T-Mobile. Pronajímá si od nich část kapacity. Kvalita signálu se v podstatě odvíjí od kvality signálů „standardních“ mobilních operátorů.
Služby zákazníkům ale virtuální operátor prodává sám za sebe. Často například oslovuje dosavadních zákazníky jiných služby (Centropol bude oslovovat v postatě vlastní zákazníky Centropol Energy).
Virtuální operátoři mají podporu Českého telekomunikačního úřadu, který usiluje o konkurenci a snížení cen na trhu.
Jako první virtuální operátor se v listopadu 2012 objevil BleskMobil, služba vydavatelství Ringier v síti Telefóniky O2.
V dubnu 2013 se objevila společnost Air Telecom se značkou U:fon. Síť má pronajatou od T-Mobilu.
V květnu představilo vlastního virtuálního operátora vydavatelství Mafra, které pro novou službu využilo doménu Mobil.cz. Operátor využívá telefonní síť T-Mobile.
Ve stejný měsíc se objevil i Tesco Mobil, vlastněný obchodním řetězcem Tesco a využívající telefonní síť Telefóniky O2. Ke konci května se objevil také operátor 99mobile. Cenu volání do všech sítí srazil na 1,49 korun za minutu.
Do konce roku by se měly objevit další virtuální operátoři. S trhem by měl podle předpokladů zahýbat vstup čtvrtého regulérního operátora. Český telekomunikační úřad už v této souvislosti vyhlásil nové podmínky aukce. O vstup na trh má zájem skupina PPF.