Trenýrkárna chystá expanzi do zahraničí. Pomůže jí silný investor SPM

Spolumajitelé Trenýrkárny Ruslan Skopal (vlevo) a Adam Rožánek (vpravo).

Spolumajitelé Trenýrkárny Ruslan Skopal (vlevo) a Adam Rožánek (vpravo). Zdroj: Trenýrkárna.cz

Tuzemská jednička na trhu se spodním prádlem Trenýrkárna.cz získala nového investora v podobě české skupiny SPM. Ta má podniku pomoci především s  plánovanou zahraniční expanzí. „Podobná partnerství nám dávají možnost podpořit české podnikatele i v expanzi v zahraničí tak, aby zároveň dokázali zachovat přidanou hodnotu doma,“ říká partner investiční skupiny SPM Slavomír Pavlíček.

Trenýrkárna, jež vyrábí a prodává produkty značky Styx, zažívá v posledních letech růst, který chtějí masivně podpořit její majitelé, Ruslan Skopal a Adam Rožánek. Poprvé od založení podniku využijí finanční injekce investora, skupiny SPM, který tak ve firmě získá čtyřicetiprocentní podíl. SPM založili Slavomír Pavlíček a Marek Španěl, aby jako investoři budovali partnerství s úspěšnými tuzemskými podnikateli.  

Trenýrkárně se daří. V roce 2019 činil obrat šedesát milionů korun, v roce 2021 se vyšplhal na sto milionů a letos už dosáhl 135 milionů korun. Dosud firma prodala přes 700 tisíc kusů spodního prádla. 

Jak pandemie změnila e-commerce ve světě

Video placeholde
Jak pandemie změnila e-commerce ve světě • Videohub

„Rosteme stabilně, daří se nám zvyšovat podíl na trhu zejména v České republice, částečně úspěšní jsme v zahraničí,“ říká Skopal s tím, že k nastartování zahraniční expanze je třeba změnit dosavadní strategii, což znamená vstup investora. „Základním kamenem je mix nabídky dražších, průměrně drahých i cenově nejdostupnějších značek, zejména ze zahraničí, v kombinaci s vlastní značkou Styx,“ dodává. 

Investiční skupina SPM se rozhodla pro vstup do firmy zčásti i proto, že významnou součástí Trenýrkárny je ryze česká značka Styx. Trenýrkárně by teď investor SPM měl pomoci jak v expanzích do dalších zemí, tak v rozšiřování a zkvalitňování stávajících odbytišť. Firma letos zamíří na osm nových trhů, mezi které patří Nizozemsko, Chorvatsko, Slovinsko nebo Maďarsko. 

„Podobná spolupráce může fungovat i proto, že hlavní motivací je posunout společnost výrazně dále nejen v krátkém období tradičních fondů, ale i v delším horizontu, jelikož SPM není partnerem jen na tři až pět let, dává přednost dlouhodobé spolupráci,“ dodává Pavlíček. Investor je přitom připraven firmu podpořit financováním dalších příležitostí či investic.

Trenýrkárna se také letos v červnu stala obchodním partnerem slovenského Dedolesu, kterému se v poslední době příliš nedaří, a začala od něj odebírat zboží. Uzavřely dohodu o nejméně jednoleté spolupráci. „Jedním z jejich hlavních partnerů jsme se stali i proto, že obchodujeme na nákupních platformách typu Zalando, Amazon, Alza nebo Zoot. Tím pádem dostáváme jejich zboží k mnoha dalším zákazníkům,“ vysvětluje Skopal.

SPM je česká investiční skupina, která hledá příležitosti zejména k dlouhodobým investicím. Ve své institucionální podobě funguje od roku 2016 a vychází z byznysových zkušeností dvou zakladatelů Slavomíra Pavlíčka a Marka Španěla. Ti mimo jiné investovali v rámci skupiny SPM do největšího českého studia Bohemia Interactive, které se zaměřuje na vývoj her a technologií pro nejrůznější herní konzole i mobilní platformy.

Poslechněte si E15 Cast s šéfem Trenýrkárny Ruslanem Skopalem: