Trenýrkárna pomáhá zachraňovat Dedoles. České spodní prádlo má úspěch

Ruslan Skopal a Adam Rožánek, spolumajitelé Trenýrkárna.cz a Styx

Ruslan Skopal a Adam Rožánek, spolumajitelé Trenýrkárna.cz a Styx Zdroj: Trenýrkárna.cz

Jaroslav Chrapko, šéf a majitel společnosti Dedoles
2
Fotogalerie

Dřívější obchodní partneři Dedolesu mu pomáhají přežít náročné období. Jedním z významných partnerů je například česká Trenýrkárna, která od Dedolesu začala opět odebírat zboží. To prodává jak na svém e-shopu, tak na dalších platformách, jako je například Zalando nebo Amazon. Mezi další partnery Dedolesu patří také Alza nebo Kaufland na Slovensku. Trenýrkárně se zároveň výrazně daří. Letos bude expandovat do několika evropských zemí. 

Slovenský Dedoles se v posledních měsících nachází ve svízelné finanční situaci, a tak hledá investory i nové B2B partnery. „S Dedolesem jsme se domluvili, že budeme jeho velkým partnerem v Česku. Máme teď naskladněné obrovské množství jejich produktů, které aktuálně tvoří dvacet procent našeho byznysu,“ říká spoluzakladatel Trenýrkárny Ruslan Skopal.

Ten připomíná, že Trenýrkárna.cz odebírala zboží od Dedolesu již přede dvěma lety. „Poté přišel moment, kdy Dedoles přestal dodávat jiným firmám včetně nás, protože nestíhali ani vlastní produkci. Teď se Dedoles nachází v horší byznysové situaci, takže jsme se stali znovu jejich velkým partnerem,“ dodává Skopal, který zároveň přiznává, že jim Dedoles nezanedbatelně navýšil tržby. 

„Noví partneři jim (Dedolesu – pozn. aut.) do určité míry pomohou překlenout náročné období, ale nemyslím si, že bychom je třeba jen my vlastní silou dokázali zachránit,“ tvrdí Skopal. Zároveň ale dodává, že jsou noví partneři pro Dedoles důležití a dokážou mu do určité míry pomoci svými prodeji v těžkých časech.

Samotné Trenýrkárně se meziročně zvedl obrat za měsíc květen o šedesát procent, přibližně na čtrnáct milionů korun. „Loni jsme měli v tomto měsíci téměř o šest milionů méně,“ uvedl Skopal. Co se týká ročního obratu, v minulém roce dosáhl 135 milionů korun. Letos značka cílí k třicetiprocentnímu růstu, tedy zhruba na 175 milionů. „Naším cílem je plnit roční třicetiprocentní nárůst a to se nám momentálně daří. Pokud ten růst bude pokračovat i v příštích letech, do dvou let bychom měli dosáhnout 300 milionů korun,“ dodává Skopal.

Současný meziroční růst Trenýrkárny je pro firmu po covidové uzávěře dobrou zprávou. „Bez Dedolesu bychom teď měli o nějakých patnáct až dvacet procent méně. I tak to ale znamená, že bychom značně rostli. Je ale pravda, že je u nás Dedoles významná část našeho byznysu,“ upřesňuje Skopal a dodává, že je Dedoles jejich 71. dodavatelem. 

Dedoles zároveň s Trenýrkárnou uzavřel dohodu o tom, že spolu budou minimálně jeden rok spolupracovat. „Jedním z jejich hlavních partnerů jsme se stali také mimo jiné proto, že obchodujeme na nákupních platformách typu Zalando, Amazon, Alza nebo například Zoot. Tím pádem dostáváme jejich zboží k mnoha dalším zákazníkům,“ vysvětluje Skopal.

„V rámci naší strategie přinášíme naše produkty i na další nové nákupní platformy a kanály, abychom je dokázali dostat blíže k našim zákazníkům. Z toho důvodu jsme šli do spolupráce s Trenýrkárnou, do které naše produkty od značky Dedoles skvěle zapadají,“ uvedla mluvčí společnosti Dedoles Jana Galera Matúšová. 

Firma se spodním prádlem zároveň využívá masivní reklamu přes různé komunikační kanály. Vkládá do ní třicet procent svého obratu a využívá téměř všechny komunikační kanály. „Hlavním trendem v oblasti módního průmyslu je prodej přes sociální sítě, a to hlavně Instagram a TikTok. Konkrétním příkladem je čínský módní e-shop Shein, který se zaměřuje na levnou módu a virální videa,“ uvádí Karel Kotoun ze společnosti Accenture.

V květnu měla Trenýrkárna v Česku obrat ve výši jedenáct milionů korun, Dedoles z toho vytvořil zhruba dva miliony. Až sedmdesát procent všech tržeb Trenýrkárny pochází z domovského Česka. „Přestože nám Česko zajišťuje velkou část tržeb, snažíme se o to, aby nám padesát procent vydělala Trenýrkárna.cz a zbylých padesát procent všechny ostatní trhy či nákupní platformy,“ objasňuje vize do budoucna Skopal. 

Trenýrkárna letos zároveň zamíří hned na osm nových trhů. Mezi ně patří například Nizozemsko, Chorvatsko, Slovinsko nebo také Maďarsko. Na otázku, zda se Trenýrkárna nechce Dedolesu ujmout a vzít si ho pod svá křídla, stejně jako to udělala se značkou Styx, řekl Ruslan Skopal, že na to teď bohužel nemůže odpovědět.