Ať jsou klimatické reporty povinné pro všechny, vyzývá Amazon a spol. | E15.cz

Výzva technologických obrů: Ať jsou klimatické reporty povinné pro všechny

Aréna týmu NHL ze Seattlu má být uhlíkově neutrální. Na této první budově svého druhu na světě se podílel i Amazon.
Aréna týmu NHL ze Seattlu má být uhlíkově neutrální. Na této první budově svého druhu na světě se podílel i Amazon.
• 
ZDROJ: Amazon

Filip Zelenka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Skupina sedmi technologických společností poslala otevřený dopis americké Komisi pro cenné papíry (SEC), ve kterém navrhuje způsob, jakým by měly korporace informovat o klimatických dopadech své činnosti. Reaguje tak na záměr komise zavést povinné klimatické reporty.

„Podporujeme regulérní a konzistentní informování o záležitostech týkajících se klimatu,“ píšou v dopise společnosti Alphabet, Amazon, Autodesk, eBay, Facebook, Intel a Salesforce.

Klimatická změna podle nich představuje naléhavý problém, který je třeba řešit kolektivně. „Věříme, že informování o klimatických dopadech je důležité pro plnění závazků a cestu k uhlíkově neutrální ekonomice,“ pokračují v dopise technologické giganty.

Vyzývají Komisi pro cenné papíry, aby zavedla povinná pravidla, podle kterých budou muset korporace zveřejňovat dopady své činnosti na klimatické změny. Všichni signatáři se už přitom zavázali směřovat k uhlíkové neutralitě. S obdobnou výzvou se už ostatně na SEC obrátily další společnosti, například Apple, Uber nebo Walmart. Komise svůj záměr odůvodňuje především zkvalitněním informací, podle kterých se rozhodují akcionáři a investoři.

Celá řada zejména velkých společností už klimatické reporty zveřejňuje. Neexistuje ovšem jednotný vzor, takže se měření i jejich interpretace mohou zásadně lišit. Korporace se proto pokoušejí alespoň ovlivnit konečná pravidla, která by platila pro všechny a která by se nejvíce blížila tomu, jak už informují o svém klimatickém vlivu.

„Apple, Salesforce, Uber a další správně předpokládají, že přichází vlna regulatorních změn týkajících se dopadů skleníkových plynů, a proto se snaží držet v jejich čele,“ napsal pro Fast Company odborník na udržitelnost Tim Mohin. „Tyto případy mohou znamenat historický posun ke spolupráci vlády a průmyslu v enviromentálních záležitostech,“ předpokládá.

Demokraté ve Spojených státech dlouhodobě kritizují nekonzistentní reportování o sociálních a enviromentálních aktivitách společností. Naopak republikáni zpochybňuji užitečnost takových informací pro rozhodování investorů.

Technologické firmy se v poslední době předhánějí se zelenými iniciativami, například Amazon nastartoval Climate Pledge, která vyzývá k uhlíkové neutralitě do roku 2040. Apple nebo Facebook zase pro napájení svých datových center využívají obnovitelné zdroje.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah