Výrobce Bohemia Chips zdvojnásobil zisk | E15.cz

Výrobce Bohemia Chips zdvojnásobil zisk

Výrobce Bohemia Chips zdvojnásobil zisk
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Michael Tomes, E15

Barbora Pánková

Po ztrátě v roce 2015 pokračuje společnost Intersnack, pod kterou spadají značky slaných pochutin, ve vzestupu už druhým rokem. Vyplývá to z materiálu, který má deník E15 k dispozici.

Česká dcera Intersnack patřící do stejnojmenného německého gigantu, který v Česku prodává značky slaných pochutin Bohemia, Chio, Pom-Bär a Canto, loni dosáhla hrubého zisku 64 milionů korun. Je to více než dvojnásobek ve srovnání s předchozím rokem, ve kterém zisk před zdaněním činil 31 milionů korun.

Za své produkty firma loni zároveň více utržila. Oproti razantnímu zvýšení zisku je v nepoměru růst tržeb o pouhých 24 milionů korun při obratu 1,4 miliardy korun. Generální ředitel české společnosti Pavel Šercl připouští, že se do loňského prudkého vzestupu zisku významně promítl prodej nevyužívaného majetku a posilující kurz koruny vůči euru.

Šercl, který je zároveň předsedou představenstva tuzemského Intersnacku zmínil také loňské investice do výrobních linek. Loni firma oznámila modernizaci továrny v Choustníku ve výši 10,4 milionu korun.

„Strašák, který nemá opodstatnění.“ V českých chlebech je rakovinotvorného akrylamidu málo

Do hospodářských výsledků podniku se promítá tlak konkurence, kterou na českém trhu představuje americká pobočka stejnojmenného amerického koncernu PepsiCo se značkami brambůrků Lay’s nebo křupek Cheetos. Silným konkurenčním tlakem v Česku ostatně Intersnack vysvětloval propad v tržbách i zisku v roce 2015, po kterém skončil v 59milionové ztrátě.

Česká pobočka PepsiCo zatím nezveřejnila výsledky za loňský rok, v předchozím roce 2016 ale utržila 2,4 miliardy korun. Na tuzemském trhu ovšem neprodává jen slané pochutiny, ale soustředí se také na segment nápojů. Prodává značky Pepsi, Toma nebo Lipton. 

Šéf českého Intersnacku Šercl v letošním roce předpokládá další zlepšení výsledků. „Trh slaných snacků roste, a proto očekáváme vyšší tržby na lokálním trhu,“ uvedl pro deník E15. Podnik plánuje letos investovat i do své druhé továrny v Hradci Králové. „Do modernizace závodu chceme ztrojnásobit investice ve srovnání s průměrem v minulých obdobích,“ doplnil generální ředitel, konkrétní částku však neuvedl. 

Český nápojář Fakeer žaluje giganta PepsiCo

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!