Petr Topinka pro Strategii: Když komunikovat, tak s někým

Petr Topinka, bývalý šéf Mark/BBDO a spoluautor kampaně hnutí ANO

Petr Topinka, bývalý šéf Mark/BBDO a spoluautor kampaně hnutí ANO Zdroj: Repro Strategie (Tomas Novak)

rap
Agenturou musíte žít, říká o více než dvaceti letech v reklamce Mark/BBDO její bývalý šéf Petr Topinka. V květnovém čísle měsíčníku Strategie nám prozradil mimo jiné to, jak se rodila loňská kampaň hnutí ANO.

V květnové Strategii si dále přečtete o tom, že Česko je rájem motoristických novinářů (automoto periodik je u nás víc než v Německu), dále o průzkumu, podle kterého Češi nevěří reklamě, nebo o marketingové síle značky Karel Kryl.

Petr Topinka, bývalý šéf Mark/BBDO a spoluautor kampaně hnutí ANOPetr Topinka, bývalý šéf Mark/BBDO a spoluautor kampaně hnutí ANO | Zdroj: Repro Strategie

Petr Topinka se přes 20 let podílel na vedení reklamní agentury Mark/BBDO. V posledním roce se však vrhl na marketing politického hnutí ANO. Vedle toho buduje společně s Robertem Peňažkou a Jaroslavem Círem projekt The Future Bakery.

V reklamní agentuře Mark/BBDO jste působil 21 let. Měl jste při odchodu představu, co chcete dále dělat?

Na odchod jsem se připravoval docela dlouho, síti jsem to oznámil už zhruba rok předtím. Hlavní, na co jsem se těšil, bylo to, že si odpočinu, že nebudu muset brát neustále telefony a každý večer trávit pracovně mimo domov. Na moment, kdy moje práce v agentuře končí, jsem byl připraven celkem dobře. Čeho jsem se trochu obával, bylo to, co nastane potom.

Jak vzali váš odchod lidé v agentuře a v branži?

Osobně si myslím, že úplně rádi nebyli, protože u nich vzrostla celkem přirozená obava, co bude s Mark/BBDO dál. Nikdo nebyl v té době v agentuře tak dlouho jako já. Posledních více než 11 let jsem agenturu řídil a vše bylo strašně provázané. Jak v rámci Česka, tak samozřejmě směrem k síti. Dopředu jsme řešili, že po mně vezme řízení člověk z agentury, a to Andrej Štuk. Pro okolí to proto zase až taková rána nebyla. Dost lidí z oboru mi upřímně řeklo, že obdivují mou kuráž takový krok udělat.

Petr Topinka, bývalý šéf Mark/BBDO a spoluautor kampaně hnutí ANOPetr Topinka, bývalý šéf Mark/BBDO a spoluautor kampaně hnutí ANO | Zdroj: Repro Strategie (Tomas Novak)

Vaše spolupráce s Andrejem Babišem byla plánovaná?

Vůbec ne. Byl jsem osloven přes jednoho známého.

Co vás na práci pro vznikající politické hnutí přitahovalo?

Celý ten projekt mi přišel správně šílený. Oslovila mě především smělost a odhodlání, s nimiž do toho Andrej Babiš šel a které třeba dnes v klasickém korporátním světě moc nevidíte.

Celý rozhovor s Petrem Topinkou a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 5, která vychází 27. května.