Jaromír Soukup letos zavírá už druhý časopis, v říjnu skončí měsíčník Instinkt
V říjnu vyjde poslední číslo společenského časopisu Instinkt, který od roku 2011 vychází ve vydavatelství Empresa Media Jaromíra Soukupa. Někteří z členů redakce mají přejít do sesterského časopisu Týden, uvádějí zdroje deníku E15. Po časopisu Faktor Soukup, který z trhu zmizel v červenci, se tak jedná o další titul, který má skončit.
„Koncem října vyjde poslední číslo a pak má být konec. Začínáme se poohlížet po novém angažmá. Doba je nejistá,“ řekl o situaci jeden ze členů redakce. Letos v květnu se z tradičního týdeníku Instinkt stal měsíčník.
Poslední „týdenní“ vydání vyšlo 18. dubna, 25. dubna kvůli Velikonocům žádné číslo nebylo a 2. května se na stáncích poprvé objevil měsíčník.
Konec časopisu je prakticky jistý i podle dalšího zdroje z vydavatelství. „Nevím, jestli už je to definitivní. Tak desetiprocentní šanci šanci bych mu ještě nechal. Důvody neznám, ale upřímně se to dalo čekat už ve chvíli, kdy z toho před časem udělali měsíčník,“ uvedl. Rozhodnutí o zániku Instinktu potvrdil bez větších podrobností i třetí zdroj obeznámený se situací ve vydavatelství.
Recenze: Sitcom Jaromíra Soukupa - Premiér >>
Výkonný ředitel vydavatelství Empresa Media Daniel Köppl na dotaz deníku E15 na budoucnost měsíčníku Instinkt nereagoval.
Podle nejnovějších dostupných čísel kanceláře ověřování nákladu tisku ABC ČR Instinkt v červenci poslal do prodeje necelých 54 tisíc výtisků, když přes šestnáct tisíc připadalo na pultový prodej, necelé tři tisíce na předplatné a zbytek činily takzvané ostatní prodeje. Prodaný náklad ale dosáhl pouhých 28 tisíc kusů.
Empresa Media se kromě měsíčníku Faktor Soukup, který nesl jméno majitele, již loni zbavila odborného týdeníku MarketingSalesMedia a ukončila vydávání měsíčníků Popcorn a Top dívky. V portfoliu tak nyní zůstávají týdeníky Týden a Sedmička, čtrnáctideník Exkluziv a měsíčníky Instinkt a Interview.