Billa spustila e-shop. Zatím ve třech městech v Česku, do konce roku bude mít i aplikaci

Nakupování v obchodě

Nakupování v obchodě Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Nakupování v obchodě
Nakupování v obchodě
3
Fotogalerie

Billa oficiálně spustila svůj eshop. Přiblížila se tak například Tescu nebo Albertu, kteří již internetový obchod nějakou dobu provozují. Billa svůj eshop několik měsíců testovala a nyní ho mohou zákazníci pro rozvoz využít ve třech českých městech - v Praze, Mladé Boleslavi a Brně. 

V nabídce e-shopu Billa je kompletní sortiment z kamenných prodejen včetně čerstvých potravin. Řetězec plánuje nabízet i přípravu cateringu například pro firemní snídaně nebo oslavy. Časem by měla vzniknout i aplikace na mobilní telefony. 

„Do konce roku 2025 máme ambici nabídnout naše služby po celé České republice a stát se druhým nejsilnějším hráčem v prodeji potravin online v Česku,“ říká Liam Casey, generální ředitel Billa ČR. Nejdříve mají v plánu automatizovat své sklady v Praze a Brně. 

V testovací fázi Billa doručila 28 643 objednávek, nejčastěji lidé nakupovali banány, pivo, rajčata, hroznové víno a bagety. Typickými zákazníky e-shopu Billa jsou podle vedoucího e-commerce Petra Toupala mladé rodiny s dětmi. 

První maloobchodní řetězec, který si zřídil vlastní eshop na českém trhu, bylo Tesco. Jeho konkurenty jsou hlavně online supermarkety Rohlík.cz a Košík.cz, který spolupracuje s Kauflandem. 

Billa zvýšila svůj obrat

Obrat potravinového řetězce Billa loni v České republice dosáhl přibližně 38,2 miliardy korun, meziročně vzrostl z 36,5 miliardy korun.

Billa je společně s potravinovým řetězcem Penny Market součástí německé skupiny REWE. Penny Market loni v Česku podle své výroční zprávy zvýšil meziročně zisk o 22 procent na asi 1,2 miliardy korun. Tržby firmě stouply o 15,5 procenta na 48,7 miliardy korun. Ke konci loňského roku Penny Market v Česku provozoval 409 prodejen. Tržby skupiny REWE loni činily 84,4 miliardy eur (přes dva biliony korun), proti roku 2021 vzrostly o 10,4 procenta. Čistý zisk jí ale klesl o 33,4 procenta na 503,5 milionu eur (zhruba 12,27 miliardy korun).

Největším řetězcem s potravinami je v Česku Lidl, který patří pod německou skupinu Schwarz. Čistý zisk řetězce Lidl Česká republika v účetním roce končícím loni 28. února meziročně klesl přibližně o desetinu na 5,5 miliardy korun. Tržby firmě vzrostly asi o tři miliardy korun na 76,4 miliardy korun.

Rozvoz potravin a dalšího spotřebního zboží v Česku zajišťují také obchody Albert, Tesco, Penny, Coop, Rohlík.cz nebo Košík.cz. Řetězec Globus naopak v pražském Zličíně a v Ostravě nabízí výdejní službu. Svůj e-shop má i Lidl, objednat si přes něj lze nepotravinářské zboží.