MPSV přitom konkrétní hodnotu zakázky na dotaz odmítlo sdělit. „Po podpisu smlouvy sdělíme výši zakázky, jak ukládá zákon,“ uvedla Táňa Švrčková z tiskového odboru ministerstva.MPSV plánuje, že by se vybraní uchazeči o zaměstnání evidovaní na úřadech práce chodili hlásit v předem určených termínech na úřadovny Czech POINT. Nezaměstnaní budou zváni v termínech, které odpovídají standardní pracovní době, budou se muset dostavit, a nebudou tak moci pracovat. Pokud nepřijdou, budou muset doložit například potvrzení, že byli u lékaře. Pokud to nesplní, budou moci být vyřazeni z evidence úřadů práce. Mohli by tak například přijít o podporu, navíc by za ně stát neplatil sociální pojištění.
V rámci zakázky přitom MPSV počítá s tím, že by návštěv nezaměstnaných na kontaktních místech Czech POINT bylo ještě letos 490 tisíc. V následujících dvou letech by jich mělo být celkem 1,923 milionu. „Zadavatel nebude hradit žádné související investiční náklady,“ uvedl mluvčí vlády Jan Osúch.
Česká pošta byla podle Osúcha vybrána přímo bez uveřejnění veřejné zakázky, protože disponuje jako jediný dodavatel dostatečným počtem kontaktních míst. „Zadavatel tak požadované plnění nemůže získat od žádného jiného subjektu, neboť žádný třetí subjekt nedisponuje dostatečným počtem kontaktních míst veřejné správy Czech POINT,“ uvedl Osúch.
V současné době slouží veřejnosti více než 6500 Czech POINTů v Česku i v zahraničí, na poštách je podle webu České pošty skoro tisíc z nich. Kontaktní místa jsou kromě pošty na obecních úřadech nebo v kancelářích Hospodářské komory ČR, do budoucna by mohla být i v bankách. Úřadovny Czech POINT umožňují získat na jednom místě například výpisy z rejstříku trestů, katastru nemovitostí nebo obchodního rejstříku nebo v souladu se zákonem převést dokument z listinné podoby do elektronické či naopak. Řidiči si zase mohou z centrálního registru řidičů zjistit počet trestných bodů.