Jedna pizza party konflikty v práci neuhasí. Pomůže otevřenost a jasná pravidla jejich řešení, pak můžou naopak i prospět
Pod koberec zametané spory dovedou kancelář změnit na toxickou zónu. Přitom konflikt nemusí být vždy jen devastující. Pokud jej firma dokáže zachytit, moderovat a uspokojivě vyřešit, může atmosféru v zaměstnání zlepšit, a dokonce pozvednout produktivitu práce. Jak na to?
Představme si situaci, jaká se skutečně stala v jedné nejmenované české firmě. V jejím marketingovém oddělení pracují dva muži. Jeden je seniorní manažer, ten druhý jeho mladší a velmi ambiciózní kolega, kterému můžeme říkat třeba Petr. Petr nosí v hlavě spoustu nápadů, má ale pocit, že ho vedení neposlouchá, a cítí se nedoceněný.
Z kolegů se postupem času stávají rivalové. Konflikt brzy eskaluje natolik, že spolu lidé, kteří jinak musejí být v každodenním kontaktu, zcela přestávají komunikovat a po firmě začínají kolovat e-maily s pasivně agresivními komentáři na adresu jednoho či druhého. To, co začalo jako interní spor dvou zaměstnanců, se navíc časem dostává i na veřejnost – Petr píše příspěvky na sociální síť LinkedIn, kde sice nejmenuje konkrétní firmu ani kolegu, všem je ale jasné, o kom mluví.
„Řešení vyžadovalo strategický přístup. Prvním krokem bylo oddělené setkání s oběma aktéry, kde jsme si vyslechli jejich pohledy a frustrace. Ukázalo se, že hlavní problém nebyla jen osobní antipatie, ale i systémová chyba – seniorní manažer nebyl ochoten delegovat úkoly a mladší kolega zase neměl dostatečný prostor pro vlastní iniciativu,“ popisuje Jiří Halbrštát, ředitel náboru a marketingu ve společnosti ManpowerGroup, která spor pomáhala řešit.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!