Karlovarský primátor v kauze Kyselka nadržuje KMV, tvrdí asociace | E15.cz

Karlovarský primátor v kauze Kyselka nadržuje KMV, tvrdí asociace

Chátrající lázně Kyselka.
Chátrající lázně Kyselka.
• 
ZDROJ: wikimedia.org/Jana Maxerova

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR (ASORKD) dnes obvinila karlovarského primátora Petra Kulhánka z nadržování firmě Karlovarské minerální vody (KMV), kterou se snaží asociace donutit k obnově zchátralých domů v bývalých lázní Kyselka. Podle asociace je Kulhánek nadále jednatelem vydavatelství Promenáda a KMV jsou jeho významným inzerentem.

Kulhánek obvinění odmítl a ČTK řekl, že jeho působení ve společnosti není v rozporu se zákonem. Podle ASORKD je Kulhánek (KOA) jedním z mála politiků, kteří se staví v případě lázní Kyselka na stranu KMV a údajně podporuje i jejich revitalizační projekt spočívající v demolici většiny památek v Kyselce.

„Možným důvodem Kulhánkovy podpory by mohly být peníze. Kulhánek je jednatelem Promenády a podle výpisu z obchodního rejstříku je za něj oprávněn jako jediný i jednat. Ovšem významným inzerentem časopisu Promenáda jsou právě KMV. Za první pololetí tohoto roku do inzerce investovaly 135 tisíc korun,“ uvádí ASORKD.

Primátor Karlových Varů Petr KulhánekAutor: Chaloupka Miroslav
Primátor Karlových Varů Petr Kulhánek

Časopis Promenáda vychází už dvě desetiletí a KMV jsou jeho inzerentem téměř po celou dobu jeho vydávání, uvedl Kulhánek. Podle něho existují desítky společností, které list využívají pro svou propagaci.

„Vydavatelství Promenáda je veřejnou obchodní společností a je rodinným podnikem se dvěma společníky. Jedním z nich jsem já a jsem od počátku statutárním zástupcem. Pokud bych při vstupu na radnici společnost opustil, byl by to faktický její zánik, protože musí mít dva společníky,“ uvedl Kulhánek.

Dodal, že netuší, od čeho se odvíjí nařčení ASORKD. Jestli od předvolebního období, nebo od jeho věcného přístupu k řešení situace v Kyselce. Údajně vůbec netuší, kdy a kde měl obhajovat projekt demolice objektů.

Podle názoru Transparency International, který asociace zveřejnila, může inzerce KMV v Promenádě ovlivnit postoj primátora. „Lze předpokládat, že vztah inzerenta a vydavatele může mít vliv na postoj, který primátor zastává. Je přirozené, že žádný podnikatel si nechce znepřátelit významného obchodního partnera,“ uvedl právník Transparency International Petr Leyer.

Na výrobce minerálky Mattoni tlačí kvůli Kyselce nejenom ASORKD, ale i další subjekty a jednotlivci. Zastupitelstvo Františkových Lázní přijalo usnesení, že radnice a její organizace přestanou kupovat výrobky KMV, dokud firma nezačne s opravami. KMV ale považují kampaň vedenou ASORKD za nepravdivou a manipulativní.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video