Klimatizace, wifi a nové sedačky. DPP změní i vzhled tramvají 15T ForCity

Tramvaj Škoda ForCity

Tramvaj Škoda ForCity Zdroj: Archiv E15

Pražský dopravní podnik upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity (na vizualizaci). Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým.
Pražský dopravní podnik upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity (na vizualizaci). Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým.
Pražský dopravní podnik upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity (na vizualizaci). Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým.
Pražský dopravní podnik upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity (na vizualizaci). Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým.
4
Fotogalerie
Pražský dopravní podnik (DPP) upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity. Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým. Potvrdil to mluvčí DPP Jiří Štábl.

„Bílá barva místo šedé bude použita i pod okny. Střední díl čela vozu potom bude žlutooranžový a celé čelo dostane nový design - pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách dojde ke snížení počtu plastových dílů,“ uvedl mluvčí. Dodal, že brzdy budou tišší a do kabiny řidiče bude vyvedena zásuvka pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů.

První takto upravené vozy vyjedou v letošním květnu. Zpočátku bude Prahou jezdit 125 takto upravených tramvají. DPP plánuje každoročně nakoupit dalších 32 vozů.

DPP měl s tramvajemi ForCity v minulosti problémy a musel je u dodavatele, firmy Škoda Transportation, reklamovat. Například v roce 2013 šlo o 800 reklamací. U několika tramvají se objevila porucha brzd, potíže byly i s nedostatečným odtokem vody z čela vozidla či kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče. Původní kontrakt na dodávku uzavřela Praha v roce 2006.