Kampaň Ryba domácí bude navazovat na komunikační projekt, který pro ministerstvo v letech 2008 až 2011 realizovala reklamní agentura Dorland. Podle zdrojů z Bruselu a ministerstva zemědělství si na kampaň u Evropské komise stěžovali Poláci. Podle nich název Ryba domácí přímo podporoval české rybáře a diskriminoval ostatní producenty sladkovodních ryb. Pro polské potravináře je přitom ČR významným odbytištěm. Ministerstvo vyřešilo problém šalamounsky – nový projekt se tak podle informací dostupných na webu ministerstva bude nově jmenovat Ryba sladkých vod. Cílem nové kampaně bude navázat na výsledky té minulé.
Ze statistik Rybářského sdružení České republiky vyplývá, že spotřeba sladkovodních ryb se v průběhu kampaně mezi lety 2008 a 2011 zvedla o 0,14 kg na osobu. V absolutních číslech tedy Češi snědli o 1400 tun sladkovodních ryb více. Zároveň byla z celkového počtu vyprodukovaných ryb více než polovina snězena na českých stolech. Od roku 2000 přitom téměř 60 % produkce putovalo do zahraničí, především Německa, Rakouska a Francie, kde je o české ryby největší zájem.
Spotřeba sladkovodních ryb v ČR:
2008 – 1,29 kg/osoba/rok
2009 – 1,37 kg/osoba/rok
2010 – 1,415 kg/osoba/rok
2011 – 1,43 kg/osoba/rok
Zdroj: www.cz-ryby.cz/tables-show