Fakta vyplývají ze studie poradenské společnosti PwC „The female millennial: A new era of talent.” Podle vyhodnocení průzkumu jsou ženy generace Y (narozené mezi lety 1980 – 1995) v porovnání s předchozími generacemi nejsebevědomější a nejvíce ambiciózní.
Přesto, že 71 procent žen stále cítí, že příležitosti v oblasti kariéry nejsou rovné pro všechny, polovina z nich věří, že může dosáhnout u svého zaměstnavatele post TOP manažerky či šéfky. Zajímavé rovněž je, že dvě třetiny žen uvedly, že vydělávají stejně či více, než jejich partner.
„Ženy posilují své postavení i na českém trhu práce. Jak ukázaly poslední výsledky indexu jejich zapojení na pracovním trhu WILM, který sestavuje PwC, dokonce si v něm Česká republika o jednu příčku polepšila. I když stále zůstává celkově pod průměrem zemí OECD,“ říká Daniel Soukup, odborník na řízení lidských zdrojů, PwC Česká republika.
Česko deklaruje rovné možnosti
„Rovné příležitosti deklaruje v Česku drtivá většina firem. Praktická možnost využívat pružnou pracovní dobu či zkrácených úvazků, které by ženám lépe umožnily skloubit kariéru s rolí matky, však stále není samozřejmostí ve všech firmách,“ upozorňuje Soukup.
Ženy si v současnosti vybírají zaměstnavatele především podle možností kariérního růstu (53 %), výše finanční odměny (52 %) a dostupnosti flexibilních úvazků (35 %).
Stejné důvody, v případě jejich nedostatku či nedostupnosti, na druhé straně vedly ženy nejčastěji k odchodu od předchozího zaměstnavatele (nedostatek příležitostí ke kariérnímu růstu – 31 %, nedostatek příležitostí ke vzdělávání – 21 %, nerovnováha mezi pracovním úsilím a odměnou – 20 %). Pouhá pětina žen pak svého stávajícího zaměstnavatele opouští kvůli péči o rodinu.
Proč jsou mladí lidé při volbě povolání stále náročnější?
Marcela Linková: Prát se za ženská práva, za to body nezískáte