Praha chce prodloužit tramvajovou trať z Modřan. Bude stát 350 milionů

Tramvaj 15T ForCity

Tramvaj 15T ForCity Zdroj: profimedia.cz

Tramvaj 15T ForCity
Tramvaj 15T ForCity
Na vizualizaci je stanice Písnice. První úsek trasy metra D povede z Pankráce do Písnice a vyjde na 24,69 miliardy korun
Vizualizace stanice metra D Písnice
Brněnský dopravní podnik dokončil opravu další muzejní tramvaje. Vedle typu T3 má nyní v provozuschopném stavu v původní podobě i vůz K2 (na snímku z 8. června), který taktéž vyráběla od 60. do 80. let minulého století pod značkou ČKD Tatra Smíchov
7
Fotogalerie

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) nechá vypracovat projekt prodloužení tramvajové trati z Modřan na Nové Dvory. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Tramvaje nyní končí na smyčce Sídliště Modřany. Nový úsek bude měřit téměř dva kilometry a dokončen má být v roce 2027. 

Vedle projektu má dopravní podnik zajistit rovněž získání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Na trati mají být tři zastávky, a to Libuš, Přírodní a Nové Dvory. Prodloužení má měřit 1,8 kilometru, z nichž 800 metrů bude dvoukolejná trať a jeden kilometr bude navazující jednokolejná bloková smyčka Nové Dvory.

Předpokládané náklady jsou 350 milionů korun. Odhad bude zpřesněn na základě hotového projektu a přesná částka bude jasná po dokončení výběrového řízení na stavebníka. DPP požádá o peníze na projekt hlavní město. Na samotnou stavbu bude žádat o část peněz z evropských fondů.

Magistrát již zažádal o stavební povolení pro stavbu trati. „Čekám, že bude během několika týdnů, ale vše záleží na úřadě,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Vedení Prahy se chce zaměřit také na rozvoj okolí nové trati. „Soustředíme se zejména oblast Nových Dvorů, kde je významná majetková držba města. Myslím, že tam má být v nějaké míře celoměstská funkce (využití pozemků),“ řekl náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).

Nová tramvajová trať do Slivence má být zahájena výstavbou napojení na současnou smyčku na Barrandově. Kdy se tak přesně stane, zatím není jasné. Praha a DPP také připravují v Praze 4 prodloužení tratě od stanice metra Pražského povstání na Pankrác a dále na Budějovickou. Vzniknout by mohla v letech 2025 až 2027.

Protažení čeká rovněž trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Tramvajové koleje tu mají být prodlouženy o 2,4 kilometru a na trase má být pět zastávek. Podle dřívějších plánů by stavba měla stát 893 milionů korun.