Praha rozšíří spolupráci s ministerstvem dopravy. Budou řešit dostavbu okruhu Pražského okruhu

Pražský okruh

Pražský okruh Zdroj: Topic Petr/Sedmicka

Světový tunel. Klíčová součást pražského dopravního systému (městského okruhu), tunelový komplex Blanka, má nejvyšší světovéparametry (nahoře).
Před rokem byla otevřena část Pražského okruhumezi Modleticemi a Slivencem, jež spojila dálnice D1 a D5.
Pražský okruh
Dalšího úseku velkého pražského okruhu se řidiči dočkají nejdříve v roce 2023. Na snímku je zatím poslední otevřená etapa okruhu u Radotína.
Vizualizace v současnosti dokončených dopravních okruhů v Praze.
6
Fotogalerie

Pražští zastupitelé dnes schválili memorandum mezi Prahou a ministerstvem dopravy o spolupráci při majetkoprávním vypořádání v souvislosti se stavbou Pražského okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí. Memorandum se týká komunikací, pozemků a nemovitostí. Schválení memoranda neznamená zahájení stavby, kdy stavba části okruhu označeného 511 začne, není jasné. Ředitelství silnic a dálnic nyní řeší dokument nutný pro řízení EIA, která posuzuje vliv stavby na životní prostředí.

"Cílem memoranda je deklarovat společnou vůli při vzájemné spolupráci a koordinaci postupů týkajících se majetkoprávního vypořádání dálnice D0 (Pražského okruhu)," píše se v materiálu, který schválili zastupitelé.

Součástí dokumentu je problematika bezúplatných převodů pozemků nebo dohoda o uznání vlastnictví stavebních objektů. Platnost memoranda bude na dobu neurčitou a jeho znění bude moci být měněno pouze číslovanými dodatky podepsanými všemi stranami.

Náměstek primátorky Petr Dolínek na jednání zastupitelů informoval, že ŘSD nyní řeší materiál pro jednání EIA. Dokument by mělo předložit ministerstvu životního prostředí k posouzení do 15. dubna. Veřejné projednání by mělo začít na přelomu srpna a září.

Stát loni vyřadil dostavbu úseku 511 ze seznamu staveb, jejichž proces EIA by měl být řešen ve zrychleném řízení. Proto musí projít stavba procesem EIA znovu. Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou i dva tunely.

Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) loni uvedl, že úsek 511 je zatížen enormním počtem stížností, námitek a protestů, které od různých spolků, nevládních organizací a občanských sdružení doputovaly k Evropské komisi.

Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina.