Pražský magistrát chce na Václavské náměstí vrátit tramvaje | E15.cz

Pražský magistrát chce na Václavské náměstí vrátit tramvaje

čap

Centrum hlavního města čeká razantní proměna, do samého srdce metropole, na Václavské náměstí, chce pražský magistrát vrátit po 32 letech tramvaje. Změnu územního plánu schválili dnes městští radní. K realizaci je ale ještě daleko. Například městská část Praha ale o tramvajích na "Václaváku" nechce ani slyšet.

Dráha by dle nového územního plánu měla vést z Vodičkovy ulice přes Václavské náměstí okolo Národního muzea na Vinohradskou třídou. Trať by křižovala jednu z hlavních tepen města, magistrálu. Na novém spojení Praha počítá s třemi páry zastávek. Tramvaje naposledy jezdily po Václavském náměstí v roce 1980.

„Mezi přínosy záměru patří zkvalitnění dopravní obsluhy centrální části města, vytvoření větší variability linkového vedení a zlepšení podmínek pro řešení mimořádných událostí,“ uvádí materiál, který radní posvětili, a jenž má server E15.cz k dispozici.

Od tramvajové trati si město slibuje posílení historické vazby, která byla podle materiálu částečně oslabena stavbou Národního muzea. Návrat tramvají přispěje také k rehabilitaci prostoru mezi větvemi takzvané Severojižní magistrály, zmiňuje dokument. „Změna územního plánu může trvat až rok a půl, poté se magistrát rozhodne, zda se tramvaje na Václavské náměstí vrátí,“ sdělila serveru E15.cz mluvčí magistrátu Tereza Králová.

Radní změnu potvrdili i přesto, že s tím zásadně nesouhlasí městská část Praha 1. „V této době je dostatečně zajištěno dopravní propojení všech směrů a vznik této trasy nám připadá v dnešní době naprosto nelogický,“ uvedla mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková.

Dodala, že Praha 1 se snaží svým obyvatelům, ale i návštěvníkům centra, zajistit co nejlepší prostředí a Václavské náměstí je vhodným místem pro velký bulvár pro chodce. „Naší snahou je rozšířit pěší zóny a ne tak velkou část obsadit kolejištěm,“ poznamenala.

:

Městská část Praha 1 dala připomínky a svůj postoj k tramvajím na Václavském náměstí , který ovšem podle Blažkové k názoru nepřihlédl. „Je potřeba, aby magistrát začal podporovat jednotlivé městské části, které vědí nejlépe, co jejich území potřebuje. Praha 1 podporuje verzi projektu společnosti Cigler Marani Architects, který je bez tramvají,“ konstatovala mluvčí.

Autor: čap

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.