Dráha by dle nového územního plánu měla vést z Vodičkovy ulice přes Václavské náměstí okolo Národního muzea na Vinohradskou třídou. Trať by křižovala jednu z hlavních tepen města, magistrálu. Na novém spojení Praha počítá s třemi páry zastávek. Tramvaje naposledy jezdily po Václavském náměstí v roce 1980.
„Mezi přínosy záměru patří zkvalitnění dopravní obsluhy centrální části města, vytvoření větší variability linkového vedení a zlepšení podmínek pro řešení mimořádných událostí,“ uvádí materiál, který radní posvětili, a jenž má server E15.cz k dispozici.
Od tramvajové trati si město slibuje posílení historické vazby, která byla podle materiálu částečně oslabena stavbou Národního muzea. Návrat tramvají přispěje také k rehabilitaci prostoru mezi větvemi takzvané Severojižní magistrály, zmiňuje dokument. „Změna územního plánu může trvat až rok a půl, poté se magistrát rozhodne, zda se tramvaje na Václavské náměstí vrátí,“ sdělila serveru E15.cz mluvčí magistrátu Tereza Králová.
Radní změnu potvrdili i přesto, že s tím zásadně nesouhlasí městská část Praha 1. „V této době je dostatečně zajištěno dopravní propojení všech směrů a vznik této trasy nám připadá v dnešní době naprosto nelogický,“ uvedla mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková.
Dodala, že Praha 1 se snaží svým obyvatelům, ale i návštěvníkům centra, zajistit co nejlepší prostředí a Václavské náměstí je vhodným místem pro velký bulvár pro chodce. „Naší snahou je rozšířit pěší zóny a ne tak velkou část obsadit kolejištěm,“ poznamenala.
:
Městská část Praha 1 dala připomínky a svůj postoj k tramvajím na Václavském náměstí , který ovšem podle Blažkové k názoru nepřihlédl. „Je potřeba, aby magistrát začal podporovat jednotlivé městské části, které vědí nejlépe, co jejich území potřebuje. Praha 1 podporuje verzi projektu společnosti Cigler Marani Architects, který je bez tramvají,“ konstatovala mluvčí.