Reklamní firmy stáhly Hudečka z billboardů. Kvůli stavebním předpisům

Svaz provozovatelů venkovní reklamy odlepuje primátora z poutače

Svaz provozovatelů venkovní reklamy odlepuje primátora z poutače Zdroj: Svaz provozovatelu venkovni reklamy

Pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) zmizel krátce před komunálními volbami z velkoformátových billboardů. Stáhnout z poutačů ho nechaly reklamní firmy. Jde o protest proti novým Pražským stavebním předpisům, které měly začít platit od začátku října a rušily velkoformátové reklamní plochy. Podle TOP 09 jde o bezprecedentní útok.

Podle Svazu provozovatelů venkovní reklamy primátor Hudeček svou reklamní kampaní před komunálními volbami popírá vše, co prosazuje v Pražských stavebních předpisech. „Primátor káže vodu, pije víno,“ uvedl prezident svazu Rudolf Bílý.

Podle Bílého Hudeček instaluje reklamní poutače sedmkrát větší, než je maximum, na jaké je chce omezit a umisťuje je do míst, kde podle něj ostatní reklamní plochy hyzdí Prahu. „Proto se členové svazu rozhodli na svých poutačích reklamu TOP 09 okamžitě zrušit,“ konstatoval Bílý.

Pražskou předvolební reklamní kampaň TOP 09 ale svaz podle politické strany zastavil na základě lživých údajů. TOP 09 kvůli tomu teď zvažuje právními kroky.

Obří nosiče, na kterých TOP 09 kampaň umístila, jsou podle strany řádně povolené. „Jsou to dočasné a přenosné reklamní plochy, na které se pražské stavební předpisy nijak nevztahují. Objednali jsme jejich umístění od 12. září do 10. října, pokud jsou někde již nyní, je to na odpovědnosti firmy, která je má na starosti,“ konstatoval Hudeček.

Hudeček: Strana se bez billboardů obejde

Strana se podle Hudečka bez billboardů obejde a ušetřené peníze použije na kontaktní kampaň v Praze. Členové svazu podle TOP 09 odstraněním kampaně porušili uzavřenou smlouvu.

„Kvůli svému profitu a zájmu diskriminují jedinou politickou stranu a ovlivňují tak volby. Jedná se o bezprecedentní útok na svobodu politické soutěže. Zároveň se jedná o dobrou zprávu pro Pražany a důkaz, že se současné vedení města nedá koupit, že se na radnici nekrade,“ uvedl lídr kandidátky TOP 09 v Praze Tomáš Hudeček.

Stažení reklamních ploch není jediným krokem outdoorové lobby. Ta nedávno rozjela proti vedení Prahy i negativní kampaň s logem „Pražane, i ty přicházíš o své peníze.“ Reklamní společnost Bigboard, která je členem svazu, poukazuje na to, že regulací získá v podstatě monopol na pražskou outdoorovou reklamu konkurenční společnost JCDecaux.

Negativní kampaň

Na venkovní reklamě podle TOP 09 outdoorové reklamní firmy získaly za posledních 10 let dvě miliardy korun a Praha z toho měla jen desetinu. „Smlouvy s billboardovými firmami jsou tak pro Prahu značně nevýhodné. Byly uzavřeny za doby primátora Pavla Béma,“ uvedla TOP 09.

Novými stavebními předpisy se ve čtvrtek zabývalo i pražské zastupitelstvo. Zastupitelé za ČSSD původně chtěli prohlasovat za podpory všech ostatních stran, aby byla platnost předpisů odložena. Nakonec sami zjistili, že na krok nemají podle zákona o hlavním městě Praze právo, protože norma je výkonem přenesené státní správy, nikoliv samosprávy a to je vyhrazeno pouze radě. Nakonec tedy zastupitelé pouze radu vyzvali, aby sama platnost nařízení odložila.