Stavbaři začali razit prodloužení metra A také na Veleslavíně

Veleslavín

Veleslavín

Stavbaři začali s ražbou další části pražského metra trasy A v místech budoucí stanice Veleslavín. Na místě dnes slavnostně podle tradice umístili sošku svaté Barbory, která je ochránkyní hasičů, horníků či stavitelů tunelů. Dnes to řekl Jan Prosr ze společnosti Metrostav, která metro pro hlavní město staví."Barborka" podle pověry ochrání stavbaře před neštěstím. Dřevěnou sošku posvětil kaplan, poté byla umístěna do prosklené skříňky.

V hloubené jámě poblíž tramvajové zastávky Nádraží Veleslavín je již připraven stroj, který začne s ražbou ve směru do budoucí stanice Červený Vrch. První práce jsou naplánovány již na dnešní noční směnu, poznamenal Prosr.

Podle náměstka primátora Karla Březiny poté, co bude stanice proražena, budou dva speciální razící štíty pokračovat hloubením tunelů směrem na Červený Vrch, kde se již na stavbě stanice pracuje. „Práce postupují podle plánu, díky speciálním razícím technologiím se trasa A prakticky prodlužuje před očima,“ poznamenal Březina.

Razicí štíty byly dětmi z motolské nemocnice pokřtěny jako Tonda a Adéla. Oba razí tunely směrem z Vypichu na Petřiny. Tondovi chybí k dokončení tunelu do budoucí stanice Petřiny poslední metry, slavnostní proražení je naplánováno na příští týden.Výstavba prodloužení metra A z Dejvic do Motola začala loni na jaře. Ražba všech tunelů by měla být hotova na přelomu let 2012 a 2013. Poté se v nich začnou umísťovat koleje a technologie. První soupravy metra by měly vyjet v roce 2014.

Stavba bude stát zhruba 19 miliard korun, Praha na ni zřejmě získá asi osm miliard korun z fondů Evropské unie. Na trase A přibudou stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Délka trasy se tak prodlouží o více než šest kilometrů. Celkem pražské metro měří 59,4 kilometru, trasa A má nyní 11 kilometrů.