Pozáruční servis zahrnuje podle Sýkory opravy a údržbu, poskytování konzultací, dodávky náhradních dílů nebo školení. Zakázka je nezbytná k „zajištění provozuschopnosti a použitelnosti letounů při výcviku pilotů a plnění úkolů“ armády, dodal Sýkora. „Dodatkem se docílí posunutí platnosti stávající smlouvy o tři měsíce do 30. června 2016, které je nutné z důvodu náročnosti přípravy nové smlouvy,“ uvedl Petr Sýkora z tiskového oddělení ministerstva obrany
Zakázka bude Aero Vodochody, výrobci letounů L-159 a L-39, zadána v jednacím řízení bez uveřejnění. Firma je podle ministerstva v současné době jako jediná schopna tendr splnit. Předpokládaná hodnota zakázky je 98 milionů korun bez DPH.
Cisternová vozidla
Stropnický dále vládním kolegům předloží informaci o zakázce na pořízení pěti speciálních cisternových vozidel na podvozcích Tatra. Armáda jimi bude přepravovat palivo pro svou bojovou techniku v těžkých polních a bojových podmínkách. „Vozidla umožňují variantní doplňování paliva různým druhům kolové bojové techniky a jsou konstrukčně uzpůsobena pro rychlý přechod mezi jednotlivými palivy bez ztráty jejich kvality,“ uvedl Sýkora.
Zakázku chce ministerstvo zadat přímo státní firmě Vojenský opravárenský podnik (VOP). „A to z důvodu ochrany výhradních práv k technickým podmínkám, podle kterých budou dodávky realizovány,“ uvedl Sýkora. Podvozky vybavené pancéřováním, přetlakovou filtroventilací nebo výbavou proti minám ale ministerstvo obrany koupí asi za 29 milionů korun od Tatra Trucks. Konečná cena za pět pancéřovaných cisteren má být necelých 50 milionů korun.
Naposledy podobné cisternové vozy pro bojové útvary armáda od VOP koupila v roce 2004.