Tramvaje můžou jezdit až do Libuše, úřady zkoumají vliv záměru na životní prostředí

Tramvaj 14T

Tramvaj 14T Zdroj: DPP

Lidé na Palmovce marně vyhlíží svůj spoj.
Lidé na Palmovce marně vyhlíží svůj spoj.
Lidé na Palmovce marně vyhlíží svůj spoj.
Tramvaj české výroby v Taškentu
Tramvaj ze Škody Transportation v tureckém městě Konya
19
Fotogalerie

Úřady posoudí možnost prodloužení tramvaje z Modřan do Libuše. Měla by končit u budoucí stanice nové trasy metra D Libuš. Vyplývá to z oznámení v systému EIA, které je třeba k posouzení vlivu stavby na životní prostředí. V plánu je prodloužení tramvaje z nynější konečné Levského o dva kilometry.

Vznikly by tak čtyři nové zastávky a tramvajová trať by končila smyčkou u budoucí stanice metra Libuš. "Do doby výstavby metra bude tramvajová trať ukončená úvraťovou zastávkou v Novodvorské ulici," píše se v dokumentu.

Úpravy by čekaly také křižovatku ulic Generála Šišky a Novodvorská. Ze současného kruhového objezdu se kvůli odbočování tramvaje má stát křižovatka se semafory. Počítá se s asi stovkou tramvají denně v jednom směru, v noci s 15.

Oznámením projektu v systému EIA začala běžet lhůta, po kterou se k němu mohou vyjádřit úřady i občané. Po měsíci magistrát, u nějž se připomínky shromáždí, rozhodne, zda je třeba vypracovat podrobnější posudek vlivu na životní prostředí. Jeho součástí by bylo také například veřejné projednání projektu.

Dopravní podnik plánuje dále prodloužení tramvaje z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Stavba by měla začít v roce 2018. Trať na Dědinu má měřit 2,3 kilometru a má na ní být pět zastávek. Připravuje se také prodloužení tramvaje z Barrandova do Slivence.

Město zvažuje dále návrat tramvají na Václavské náměstí, vybírá z několika variant. Tramvajová trať z Vinohradské ulice by mohla vést k hlavnímu nádraží buď Opletalovou ulicí, nebo Wilsonovou a následně Vrchlického sady. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.