Socha Victory aneb gesto vítězství ve obrovské. Osvětlené dílo Victory před muzeem Kampa. Dílo Kryštofa Hoška s názvem Lajk. Ruka kostlivce s gestem, které snad každý na planetě používá stokrát denně. Socha byla vytvořena v roce 2018. Dvě sochy autora s názvem Adam a Eva. Dílo nazvané Revolution Evolution, Muzeum Kampa, jedno mála progresivních muzeí u nás.

6

fotografií

Navštivte otevřenou výstavu Kryštofa Hoška i v době korony

M

Muzeum Kampa otevírá své nádvoří a zpřístupňuje tak veřejnosti výstavu soch umělce Kryštofa Hoška. I přes zavřenou galerii mohou návštěvníci a kolemjdoucí objevit mladého autora, který ve svém díle často kriticky reaguje na společenskou situaci a politické dění. Ikonické véčko na znamení vítězství nebo všemi používaný lajk v jeho případě však tvoří ruka obrovského imaginárního kostlivce. 

Díla, z nichž některá vznikla ještě před pandemií, v současné situaci nabývají nových významů. Výstava je volně otevřená každý den od 8. února do 9. dubna v Muzeu Kampa. Plánovaná dvojvýstava Sóma Séma v Muzeu Kampa měla představit na přelomu roku sochaře Kryštofa Hoška a Petera Oriešeka.

Kryštof Hošek vystudoval sochařství na Akademii výtvarných umění. Vytváří monumentální, realistické plastiky, které jsou přesně na hranici dekadence, karikatury, pop-artu a kriticky reagují na současné společenské nebo politické dění. Upozornil na sebe například (pro někoho) kontroverzní plastikou Miloše Zemana, kterou reagoval na výsledky prezidentských voleb.

Z děl Kryštofa Hoška je třeba vyzdvihnout sochy Victory, Lajk a Revolution Evolution, jejichž vystavení v současné době, kdy jsou muzea a kulturní instituce nuceně uzavřená, mění jejich původní sdělení a vede k ještě hlubší, aktuálnější výpovědi. Gesta v podobě kostry lidské ruky (Lajk, Victory) dostávají v kontextu aktuální pandemické situace další rozměr a dávají podnět k zamyšlení nad současným světem.

„Mé sochy, monumentální gesta v podobě kostry lidské ruky, socha "Victory" před budovou muzea na náplavce vyhlížející na Vltavu a "Lajk" na nádvoří muzea, mění v kontextu současné pandemické situace své původní symboly a umocňují tíživou situaci celé společnosti. Zároveň však vtipně, s nadsázkou a s ironií dávají silnou naději.  Sousoší, "Revolution evolution“, tedy přerostlí potkani, kteří se na podzim stáhli na nádvoří Muzea Kampa, bylo již cíleně vytvořeno pro tuto výstavu v době druhé vlny pandemie. Moje aktuální sochařská instalace by měla diváka přivést k novému promýšlení už ustálených symbolů a jejich významů,“ říká ke své práci Kryštof Hošek.

Vstup na výstavu je zdarma. Další monumentální socha – gesto v podobě kostry lidské ruky se zdviženým ukazováčkem je v současné době součástí uzavřené výstavy Vanitas v pražském DOX.