Muzeum Kampa otevírá své nádvoří a zpřístupňuje tak veřejnosti výstavu soch umělce Kryštofa Hoška. I přes zavřenou galerii mohou návštěvníci a kolemjdoucí objevit mladého autora, který ve svém díle často kriticky reaguje na společenskou situaci a politické dění. Ikonické véčko na znamení vítězství nebo všemi používaný lajk v jeho případě však tvoří ruka obrovského imaginárního kostlivce.
Díla, z nichž některá vznikla ještě před pandemií, v současné situaci nabývají nových významů. Výstava je volně otevřená každý den od 8. února do 9. dubna v Muzeu Kampa. Plánovaná dvojvýstava Sóma Séma v Muzeu Kampa měla představit na přelomu roku sochaře Kryštofa Hoška a Petera Oriešeka.
Kryštof Hošek vystudoval sochařství na Akademii výtvarných umění. Vytváří monumentální, realistické plastiky, které jsou přesně na hranici dekadence, karikatury, pop-artu a kriticky reagují na současné společenské nebo politické dění. Upozornil na sebe například (pro někoho) kontroverzní plastikou Miloše Zemana, kterou reagoval na výsledky prezidentských voleb.
Z děl Kryštofa Hoška je třeba vyzdvihnout sochy Victory, Lajk a Revolution Evolution, jejichž vystavení v současné době, kdy jsou muzea a kulturní instituce nuceně uzavřená, mění jejich původní sdělení a vede k ještě hlubší, aktuálnější výpovědi. Gesta v podobě kostry lidské ruky (Lajk, Victory) dostávají v kontextu aktuální pandemické situace další rozměr a dávají podnět k zamyšlení nad současným světem.
„Mé sochy, monumentální gesta v podobě kostry lidské ruky, socha "Victory" před budovou muzea na náplavce vyhlížející na Vltavu a "Lajk" na nádvoří muzea, mění v kontextu současné pandemické situace své původní symboly a umocňují tíživou situaci celé společnosti. Zároveň však vtipně, s nadsázkou a s ironií dávají silnou naději. Sousoší, "Revolution evolution“, tedy přerostlí potkani, kteří se na podzim stáhli na nádvoří Muzea Kampa, bylo již cíleně vytvořeno pro tuto výstavu v době druhé vlny pandemie. Moje aktuální sochařská instalace by měla diváka přivést k novému promýšlení už ustálených symbolů a jejich významů,“ říká ke své práci Kryštof Hošek.
Vstup na výstavu je zdarma. Další monumentální socha – gesto v podobě kostry lidské ruky se zdviženým ukazováčkem je v současné době součástí uzavřené výstavy Vanitas v pražském DOX.