Jak přejít do online světa? Firmám pomáhá nová iniciativa #jdemeonline

Internet, ilustrační foto

Internet, ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Rychlost a know-how. To jsou dva hlavní body, které shrnují myšlenku nově vzniklé iniciativy #jdemeonline. Jejím cílem je pomoc podnikatelům a firmám v tomto složitém období k přesunu do online prostředí. Během týdne se k platformě připojilo již přes 130 profesionálů či firem napříč digitálním světem.

Tisíce podnikatelů či firem si v současné situaci uvědomují, že pokud se jim rychle nepodaří jejich podnikání přesunout do online světa, nepřežijí. Velká část z nich ale s touto formou podnikání nemá absolutně žádné zkušenosti a tápe, jaké kroky vlastně podniknout. To vedlo Jana Bělohlávka, spoluzakladatele startupu Beecom, k rozběhnutí iniciativy #jdemeonline, která spojuje odborníky z různých oblastí online světa.

Skupina pomáhá s propojováním firem s odborníky z různých oblastí, kteří jim mohou pomoci v podobě poskytnutí služeb a nástrojů. Může se jednat o marketingové a obchodní strategie, nastavení a optimalizace procesů, implementace a integrace nástrojů a služeb, stavbu e-shopů a zákaznických portálů či posílení týmů.

Jak to funguje? „Na webu jdemeonline.cz zadáte požadavek, ve kterém popíšete, s čím potřebujete pomoci. Na základě zaměření dotazu vám přidělíme „průvodce“, který vás bude navigovat a pomáhat vytipovat, koho ze zapojených odborníků či společností společně oslovíte,“ vysvětluje fungování #jdemeonline zakladatel iniciativy Jan Bělohlávek. Zorientovat se v ní zvládne velmi rychle i naprostý laik.

„Myšlenka spojit odborníky z různých oblastí, kteří jsou schopni pomoct firmám, jež se díky omezení svého podnikání dostali do problémů, nás nadchla. Během několika dnů se podařilo vytvořit platformu, která, pevně doufám, usnadní vstup firmám do online prostředí,“ dodává další z partnerů projektu, Jan Zedník, který stojí za službou Tabidoo pro evidenci dat v online prostředí.

„Podnikatelé v současnosti řeší několik nových výzev. Někteří tuší, že budoucnost bude mnohem víc opřená o online prodej, digitální procesy a jejich automatizaci. Jiní pochopili, že je už nejvyšší čas na přípravu nových produktů a služeb, protože bez toho nepřežijí. No a mnoho firem se pro změnu bude muset poprat s propady poptávek, možná i s propouštěním. S čímž souvisí nutnost optimalizovat a hledat nové příležitosti,“ vysvětluje důvody zapojení se do iniciativy konzultant Eduard Hlava.

„Dění kolem koronaviru nás donutilo prakticky ze dne na den přehodnotit přístup k podnikání, což je spojené s mnoha úskalími. Hrajeme teď o čas a proto velmi vítám možnost se obrátit na odborníky, kteří nám mohou pomoci prostřednictvím sdílení svých zkušeností a nástrojů“ říká o přínosu iniciativy Nela Ďopanová, zakladatelka společnosti Fpohybu.